Saturday August 23, 2014
News Feeds:
2014.07.08 වැනි දින බීජ අයිතීන් සුරැකීමේ ජාතික ව්‍යාපාරයකි සමග පාර්ලිමේන්තුවේ විපක්‍ෂ නායක කාර්යාලයේ පැවැත්වූ විශේෂ සාකච්ඡාවේදී අදහස් දැක්වූ එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ජාතික නායක සහ විපක්‍ෂ නායක රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා. PDF Print E-mail
ආණ්ඩුවේ යෝජිත බීජ පනත සම්බන්ධයෙන් මේ වන විට ප්‍රශ්න ගණනාවක් මතුවී තිබෙන අතර අපට ද මේ සම්බන්ධයෙන් විශාල සැකයක් මතුවී තිබෙනවා. එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුව 2003 දී පාර්ලිමේන්තුවේ දී සම්මත කළ බීජ පනත සම්පූර්ණයෙන්ම ක්‍රියාත්මක නොකර හදිසියේම මෙවැනි පනතක් ඉදිරිපත් කිරීමට යන්නේ කුමක් සඳහා ද යන ප්‍රශ්නය සහ සැකය මතු වනවා. 
මේ කරුණු කාරණා සම්බන්ධයෙන් රටත් – ජනතාවත් සමග සාකච්ඡා කරමින් කරුණු පැහැදිලි නොකර මේ බීජ පනත නීතිගත කළහොත් ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමය යටතේ ගිරුවාපත්තුවේ ගොවියන් ද දිළිඳු භාවයට පත්ව ඒ ප්‍රදේශයේ ඉඩම්වල කුලී කාරයන් බවට පත්වීමට ඉඩ තිබෙනවා. 
බීජ පනත දෙස බැලිය යුත්තේ රටේ කෘෂිකර්මය සහ ආහාර ප්‍රතිපත්ති අනුව වන අතර ඒ පනත සම්බන්ධයෙන් කිසිවකුට සිය අභිමතය පරිදි ක්‍රියා කිරීමට හැකියාවක් ඇත්තේ නැහැ. 2050 වන විට කෝටි 250 දක්වා වැඩි වන වන ජනගහන ප්‍රශ්නයට සහ ඒ අයට අවශ්‍ය ආහාර ලබා දෙන්නේ කෙසේද යන ප්‍රශ්න දෙකට දකුණු ආසියානු කලාපය මුහුණදීමට නියමිතයි. 
එම ජනගහණය සහ ඒ ජනතාවට අවශ්‍ය ආහාර ලබාදීම යන කාරණයේ දී පස සහ ජලය ඉතා වැදගත් වන නිසා බීජ පනත සකස් කළ යුත්තේ ඒ කරුණු කාරණා ගැන විශේෂ අවධානයක් යොමු කරමින් බව කිව යුතුයි. 
ඉතා තරගකාරී ආර්ථිකයක් සහ තිරසාර සංවර්ධනයක් ගැන අප කතා කරමින් සිටින අතර තරගකාරී ආර්ථිකයක් ගෙන යනවා නම් පරිසරය ආරක්‍ෂා කර අපේ පරිසරයට හානි නොවන ආකාරයට සංවර්ධනය ගෙන යා යුතුයි. 
මේ කරුණු කාරණා කෙරෙහි අවධානය යොමු නොකර මේ බීජ පනත ඉදිරිපත් කිරීමට කටයුතු කිරීම විශාල ප්‍රශ්නයක් වන අතර 2003 දී පාර්ලිමේන්තුවේ දී සම්මත කෙරුණු බීජ පනත අහෝසි කිරීමට තිබෙන අවශ්‍යතාවය කුමක්ද යන ගැටලූව ද මතු වනවා. 
පාර්ලිමේන්තුවේ දී 2003 දී සම්මත කෙරුණු බීජ පනත එදා අප ඉදිරිපත් කළේ ගොවි ජනතාව කෙරෙහි විශේෂ අවධානයක් යොමු කරමිනුයි. ගොවි ජනතාවට අයිතියක් තිබිය යුතු අතර අපේ ස්ථාවරය වූයේ මේ සියල්ල පරීක්‍ෂා කර බලා සියලූ දෙනා සමග සාකච්ඡා කර තීන්දු තීරණ ගත යුතු බවයි. 
අපේ ස්වභාවික බීජ වර්ග අප ආරක්‍ෂා කළ යුතු අතර විශේෂයෙන්ම අප අපට ආවේණික වී වර්ග ආරක්‍ෂා කළ යුතුයි. ලෝකයේ සමහර රටවල් වී වර්ග අඩු කර තිබෙන අතර ඇතැම් රටවල් සිය දේශීය වී වර්ග ඇතුලූ බීජ ආරක්‍ෂා කර තිබෙනවා. ඇතැම් රටවල ඒ අයට ආවේණික සාම්ප්‍රදායික සහ දේශීය බීජ වඳවී ගොස් තිබෙනවා. 
ගොවි ජනතාවට සිය ගොවිතැන් කටයුතු කිරීමට ඉඩ ලබාදිය යුතු අතර ආණ්ඩුව හෝ පුද්ගලික අංශය වාණිජ මට්ටමේ බීජ නිෂ්පාදනය කරනවා නම් අප ඒ කටයුතු පාලනය කළ යුතුයි. 2003 දී බීජ පනත පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කර සම්මත කරමින් අග්‍රාමාත්‍යවරයා ලෙස මම කළේ ගොවි ජනතාවට අලූත් අයිතියක් ලබා දීම නොව ඒ බීජ සඳහා ගොවි ජනතාවට තිබෙන අයිතිය තහවුරු කිරීමයි. 
යෝජිත බීජ පනත මගින් ගොවි ජනතාවට ඒ ඒ බීජ සඳහා තිබෙන අයිතිය සම්පූර්ණයෙන්ම අහිමි කර ඒ අයිතිය මේ අයගේ යටතට ගන්නේ ඇයි? මේ ව්‍යාපාරය කරන්නේ කවුරුන්ද? මේ ව්‍යාපාරයෙන් මුදල් උපයන්නේ කවුරුන්ද? 
වගා කරන පුද්ගලයාගේ අයිතිවාසිකම් අප ආරක්‍ෂා කළ යුතුයි. විවෘත ආර්ථිකයට අනුව පාරිභෝගිකයා වන්නේ වගා කරන පුද්ගලයායි. මිලදී ගැනීම සිදු කරන්නේ ඔහුයි. ඒ අනුව බීජ සමාගමක් කියන්නේ අදාළ බීජ සපයන ආයතනයයි. එසේ නම් අප ආරක්‍ෂා කළ යුත්තේ සැපයීමේ අයිතිය නොව, එම බීජ මිලදී ගන්නා පාරිභෝගිකයාගේ අයිතියයි. 
පාරිභෝගික පනත යටතේ පාරිභෝගිකයා ආරක්‍ෂා කිරීම සඳහා ඒ ඒ ව්‍යාපාරවලට විවිධ නීතිරීති පනවනවා නම් මේ පනත යටතේ ගොවියාගේ අයිතිය ආරක්‍ෂා කිරීමට පියවර නොගන්නේ මන්ද යන ප්‍රශ්නය මතුවනවා. 
ගොවියාගේ අයිතිවාසිකම් කවරේද යන්න පිළිබඳව නීත්‍යානුකඣලව සඳහන් කර ආරක්‍ෂා කළ යුතු අතර බීජ නිෂ්පාදනය කරන අංශයේ හෝ බෙදා හැරීමේ අංශයේ ආරක්‍ෂා කිරීමට විශේෂ කාරණා තිබෙනවා නම් ඒ පිළිබඳව ද කරුණු පැහැදිලි කළ යුතුයි. 
2003 බීජ පනත යටතේ අප බුද්ධිමය දේපොළ ගැන විශේෂ අවධානය යොමු කළේ ලෝකයේ බොහෝ රටවල දේශීය බීජ වර්ග ආරක්‍ෂා නොකළ නිසා ඒ බීජ නිෂ්පාදනයට අදාළ බුද්ධිමය දේපොළ ජනතාවට අයිති නොවී සමාගම්වලට අයිති වූ නිසයි. 
අපේ රටේ වී වර්ග විශාල ප්‍රමාණයක් තිබෙනවා. ආණ්ඩුව ඉදිරිපත් කිරීමට යන බීජ පනතට කවුරුන් හෝ සුළු සංශෝධනයක් කර මේ සියලූ බීජ ඒ අයට අයිති යැයි කියා සිටියහොත් සිදු වන්නේ කුමක්ද? අපට විවිධ එළවළු වර්ග තිබෙනවා. ඒ වගේම අඹවර්ග ගණනාවක් තිබෙන අතර රwුටන් වර්ග විශාල ප්‍රමාණයක් තිබෙනවා. එම නිසා සාම්ප්‍රදායික සහ දේශීය බීජ වර්ග සියල්ල පොදුවේ තිබිය යුතු අතර ආරක්‍ෂා කළ යුතු ද වනවා. 
මේ බීජ වර්ග ආරක්‍ෂා කරන අතරම සිය මුදල් යොදවා සිය පරිශ්‍රමයෙන් අලූත් බීජ වර්ග ඇති කරනවා නම් ඊට බුද්ධිමය දේපොළ අයිතිය තිබිය යුතුයි. ලෝකයේ බොහෝ රටවල ප්‍රශ්න ඇති වී තිබෙන්නේ මේ ක්‍රියාමාර්ග දෙක පැහැදිලිව වෙන් නොකිරීම නිසයි. ආණ්ඩුව ඉදිරිපත් කිරීමට යන මේ බීජ කෙටුම්පතේ ඒ ඒ බීජ මේ ආකාරයට පැහැදිලිව වෙන් කර නැහැ. එම නිසා මේ පනත යටතේ ඕනෑම බීජ සමාගමකට ක්‍රියා කර අපේ දේශීය සහ සාම්ප්‍රදායික බීජ වර්ග සියල්ලේ අයිතිය ලබාගත හැකියි. 
එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයේ ජාතික කෘෂිකර්ම ප්‍රතිපත්තිය, ගොවි ජනයා ඇතුලූ සියලූ පාර්ශ්වයන්ගේ අදහස් සහ යෝජනා අනුව මේ වන විට අප සකස් කරමින් සිටිනවා. අපේ මූලික අරමුණ වන්නේ ගැමි ආර්ථිකය ඉතා ශක්තිමත් ලෙස දියුණු කිරීමයි. එමෙන්ම ගොවි ජනතාවගේ ආදායම වැඩි කරන්නේ කෙසේද යන කාරණය පිළිබඳව ද අපේ විශේෂ අවධානය යොමු වී තිබෙනවා. මේ කටයුතු කිරීමේ දී අප ජලය සහ පස ආරක්‍ෂා කළ යුතු අතර කෘෂිකර්මය සඳහා ඉඩම් වෙන් කළ යුතුයි. 
මේ බීජ පනත මගින් ගොවියා නැති වී දේශීය සහ සාම්ප්‍රදායික බීජ අයිතිය සමාගම් කිහිපයක් අතට යන බව කිව යුතුයි. මේ පනත අනුව මේ දේශීය සහ සාම්ප්‍රදායික බීජ අයිතිය යන්නේ දේශීය සමාගම්වලට නොව, බහුජාතික සමාගම්වලටයි. 

එහිදී අදහස් දැක්වූ එක්සත් නායකත්ව මණ්ඩලයේ සභාපති දේශබන්දු කරු ජයසූරිය මහතා මෙසේ පැවසීය. 
අද රටේ තිබෙන සියලූම දේශපාලන පක්‍ෂවලට වඩා කෘෂිකර්මාන්තය ගැනත්, ගොවියා ගැනත් කතා කිරීමට එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයට අයිතියක් තිබෙනවා. අපේ පක්‍ෂයේ පාට ලෙස එදා කොළ පාට තෝරා ගත්තේත් කෘෂිකර්මාන්තයට සහ පරිසරයට සමීප නිසයි. 
2003 වසරේ දී එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුව මේ රටේ කෘෂිකර්මාන්තයත්, ගොවියාත්, පරිසරයත් ආරක්‍ෂා කර ගැනීමේ පුළුල් පරමාර්ථයකින් යුතුව බීජ පනත ගෙන එනු ලැබුවා. ඒ සඳහා දේශපාලනඥයින්ගෙන්, විද්වතුන්ගෙන්, නිලධාරීන්ගෙන් මෙන්ම ගොවි ජනතාව ඇතුලූ සෑම ෙක්‍ෂ්ත්‍රයකම සිටින අයගෙන් අදහස් ලබාගත්තා. එම බීජ පනත ඉතා බුද්ධිමත්වත්, සැලසුම් සහගතවත්, දර්ශනයක් ඇතුවත් ඉදිරිපත් කිරීමට අපට හැකියාව ලැබුණේ එලෙස සියලූ දෙනාගේම අදහස් ලබාගත් නිසයි. 
එදා අපි මේ රටට ප්‍රමිතියෙන් යුතු පොහොර ආනයනය කළා. පරිසරයට මෙන්ම ජීවිතවලටත් හානි සිදුවීමට ඉඩක් තැබුවේ නැහැ. නමුත් ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය විසින් මෑතකදී නිකුත් කරන ලද වාර්තා හතරකින්ම මේ රට තුළ අහිතකර පොහොර සහ කෘෂි රසායනික ද්‍රව්‍ය පරිහරණය කරන බව පෙන්වා දී තිබෙනවා. ඒ සියල්ල වත්මන් ආණ්ඩුව ගෙන්වන ලද ඒවායි. 
ඉදිරියේ දී පැවැත්වෙන මැතිවරණයට මුහුණදීමට එක්සත් ජාතික පක්‍ෂය කටයුතු කරමින් සිටින අතරම මේ රටට හිතකර කෘෂිකර්ම ප්‍රතිපත්තියක් සැකසීමට ද විද්වත් අනුකමිටුවක් පත් කොට තිබෙනවා. එම කමිටුව මගින් සෑම ෙක්‍ෂ්ත්‍රයකම නියැලී සිටින විද්වතුන් ඇතුලූ පිරිසකගෙන් අදහස් ලබාගෙන එම කෘෂිකර්ම ප්‍රතිපත්තිය මාස තුනක් ඇතුළත ප්‍රකාශයට පත් කිරීමට කටයුතු යොදා තිබෙනවා. 
කෘෂිකර්ම, ආර්ථික සහ පරිසර ප්‍රතිපත්තියක් සකස් කිරීම එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයේ අපේක්‍ෂාවයි. ඒ සඳහා නිලධාරීන්ගෙන් පමණක් අදහස් ලබා ගැනීමට අපගේ බලාපොරොත්තුවක් නැහැ. ඊට සම්බන්ධ සියලූ දෙනාගේම අදහස් අපි අගය කරනවා. 
තවත් කාලයක් මෙලෙස කෘෂිකර්ම කටයුතු සිදු වුණොත් රටේ විශාල ව්‍යසනයක් ඇති වෙනවා. එම ව්‍යසනයෙන් ජනතාව ආරක්‍ෂා කර ගැනීමට කෘෂිකර්ම ප්‍රතිපත්තියක් සකස් කර ගැනීමේ දී ධවල පත්‍රිකාවක් මෙන් රටේ ජනතාවගෙන් කරුණු විමසිය යුතුයි. එහෙත් ආණ්ඩුව විසින් 2013 ඉදිරිපත් කරන ලද බීජ පනතට විද්වතුන් ඇතුලූ ජනතාවගෙන් අදහස් ලබා ගත්තේ නැහැ. එම නිසා කෘෂිකර්මාන්තයට මෙන්ම රටට අහිතකර එම බීජ පනතට අපි එක්සත් ජාතික පක්‍ෂය ලෙස විරෝධතාව පළ කරනවා. 

එහිදී අදහස් දැක්වූ අනුරාධපුර දිස්ත්‍රික් එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී පී. හැරිසන් මහතා. 
තවත් වසර පහක් පමණ ගත වන විට මේ රටේ කෘෂිකර්මාන්තය පවත්වා ගෙන යාමට ජනතාවක් සිටී ද යන ප්‍රශ්නය දැනටමත් මතුවී තිබෙනවා. පරිසරයට අහිතකර පොහොර ඇතුලූ කෘෂි රසායන භාවිතය නිසා මේ වන විටත් රජරට අනුරාධපුර දිස්ත්‍රික්කයේ 34,000 ක් ද, පොළොන්නරුව දිස්ත්‍රික්කයේ 16,000 ක් ද වකුගඩු රෝගයට ගොදුරු වී සිටින බව රජයේ සංඛ්‍යා ලේඛනවලින්ම තහවුරු කොට තිබෙනවා. 
2005 වසරේ සිට සන්ධාන ආණ්ඩුව ලබාදුන් පොහොර සහනාධාරය නිසා මෙම ව්‍යසනය ඇති වුණා. ප්‍රමිතියකින් තොර පොහොර ඇතුලූ කෘෂි රසායන නිසා මෙම ව්‍යසනය ඇති වූ බව මේ වන විටත් තහවුරු වී තිබෙනවා. වසරකට කෘෂි රසායන ද්‍රව්‍ය ලීටර් කෝටි 1.5 – 2.0 ත් අතර ප්‍රමාණයක් ගෙන්වන අතර ජනතාවගේ ජීවිත බේරා ගැනීමට නම් ඒවා නතර කළ යුතුව තිබෙනවා. 
2011 වසරේ සිට ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය පෙන්වා දෙන ලද පර්යේෂණ වාර්තා හතරකින්ම රවුන්ඩ්අප් ඇතුලූ තහනම් කරන ලද කෘෂි රසායන පවා ගෙන්වන බව පෙන්වා දී තිබෙනවා. ආණ්ඩුව දැනටමත් බීජ පනතට පක්‍ෂව ජනතාව පෙළගස්වමින් සිටින අතර මේ රටේ බීජ අවශ්‍යතාවයෙන් 10% ක් වත් රට තුළ නිෂ්පාදනය කරන්නේ නැහැ. ගොවීන් පෞද්ගලික සමාගම්වල පුරුකක් බවට පත්කොට තිබෙන අතර බහුජාතික සමාගම් 3 – 4 කට මේ රට ලියා දෙන්න ආණ්ඩුව උත්සාහ කරනවා. 

එහිදී අදහස් දැක්වූ වීජ අයිතීන් සුරැකීමේ ජාතික ව්‍යාපාරයේ කැඳවුම්කරු උතුරු සහ උතුරු මැද දෙදිසාවේ ද්විතීය සංඝ නායක මහමාන්කඩවල පියරතන නාහිමියෝ මෙසේ පැවසූහ. 
මේ රට තුළ අවුරුදු දහස් ගණනක් තිස්සේ සශ්‍රීක ආර්ථිකයක් තිබූ අතර එය කෘෂිකර්මාන්තය හා බැඳී පැවතුණා. විදේශිකයින්ට යටත් වුණාට පසුව රටට ආවේණික වූ එම කෘෂිකාර්මික ආර්ථිකය වෙනුවට යුරෝපයට ලෙන්ගතු ආර්ථිකයක් මේ රට තුළ ගොඩනැගීමට ක්‍රියා කොට තිබෙනවා. 
නිදහස ලබාගත් දවසේ පටන් මේ රට පාලනය කළ පාලකයින් මේ රටට අවශ්‍ය කෘෂිකර්ම ප්‍රතිපත්තියක් ක්‍රියාත්මක කළේ නැහැ. විද්‍යාත්මක කෘෂිකර්මාන්තය අවිද්‍යාත්මක ලෙස භාවිත කරනවා. පරිසරය, සතා සිව්පාවා මෙන්ම ජනතාවගේ ජීවත නැති කරන අවිචාරවත් කෘෂි කර්මාන්තයක් මේ රටට හඳුන්වාදීමට පාලකයින් ක්‍රියා කරනවා. 
නව කෘෂිකර්මාන්ත ප්‍රතිපත්තියක් අනුගමනය කළ යුතු වුවත් ඒ සඳහා තවමත් කිසිඳු ක්‍රියාමාර්ගයක් ගැනීමට මේ රටේ පාලකයින් කටයුතු කොට නැහැ. එහි පළමු පියවර විය යුත්තේ රසායනික පොහොර කෘෂි රසායන බෙදා හැරීම නතර කිරීමයි. නමුත් ජනතාවගේ ජීවිත පිළිබඳව කිසිඳු කැක්කුමක් නොමැතිව වස විස බෙදා දීමට පාලකයින් කටයුතු කරමින් සිටිනවා. නමුත් ආණ්ඩුවක් බලයට පත්වීමට නම් මේ රටේ මිනිසුන් ජීවත් විය යුතු බව ආණ්ඩුව සිතන්නේ නැහැ. එම නිසා අනාගතයේ බලයට පත්වීමට සිටින පක්‍ෂයක් ලෙස එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයට මේ රටේ කෘෂි කර්මාන්තය සැලසුම් කිරීමට විශාල වගකීමක් තිබෙනවා. 
ආණ්ඩුව විසින් ඉදිරිපත් කරන ලද පනත් වලට වඩා මේ රටේ තිබූ කෘෂිකාර්මික සාම්ප්‍රදායික ප්‍රතිපත්තිය වැදගත්... එමගින් පස, ජලය, ජනතාව මෙන්ම කෘෂිකර්මාන්තයත් ආරක්‍ෂා වුණා. අපට තිබෙන එකම විකල්පය එම ආවේණික ක්‍රමවලට යොමු වීමයි. 
වැඩි වන ජනගහණයට ආහාර නිෂ්පාදනය කිරීමට නොහැකි බවට අසත්‍ය ප්‍රචාරයක් ගෙන යමින් සිටිනවා. නමුත් පාරිසරික කෘෂිකාර්මික ප්‍රතිපත්තියක් ඔස්සේ ජාන තාක්‍ෂණයෙන් තොරව රටට අවශ්‍ය ආහාර නිෂ්පාදනය කිරීමට සාම්ප්‍රදායික කෘෂිකර්මාන්තයට හැකියාවක් තිබෙන බව අවධාරණය කරන්න කැමතියි. 
බලයට පත්වීමට පෙර කෘෂිකර්මාන්ත ප්‍රතිපත්තියක් සකස් කිරීම මගින් ඒ සඳහා ජනතාව තුළ විශ්වාසයක් ගොඩනගා ගැනීමට එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයට අවස්ථාව තිබෙන බව ද උන්වහන්සේ වැඩිදුරටත් පැවසූහ. 
මෙහිදී ආචාර්ය දමයන්ති පෙරේරා සහ සොබා දහම් පරිසර සංවිධානයේ සජීව චාමිකර යන මහත්වරු ඇතුලූ පිරිසක් ද අදහස් දැක්වූ අතර මේ අවස්ථාවට කුරුණෑගල දිස්ත්‍රික් එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී ගාමිණී ජයවික්‍රම පෙරේරා මහතා ද එක්ව සිටියේය.

 
කෑගල්ල දිස්ත්‍රික්කයේ රwුක්කන මැතිවරණ කොට්ඨාශයේ කඩිගමුව ගම්මානයේ 2014.07.06 දින පැවැති ජනහමුවේදී අදහස් දැක්වූ එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ජාතික නායක සහ විපක්‍ෂ නායක රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා. PDF Print E-mail
බහුජනතාවගේ සිත සුව පිණිස චාරිකාවේ යෙදෙමින් ධර්ම දේශනා කරන්නැයි බුදුරජාණන් වහන්සේ සිය ශ්‍රාවකයන්ගෙන් ඉල්ලා සිටියා. බුද්ධ ශ්‍රාවකනියන් ඒ අනුව ක්‍රියා කළා. බුදු දහම වැළඳගෙන, බෞද්ධ ප්‍රතිපත්ති අනුගමනය කළ රාජ්‍ය පාලකයින් ද බහුජනතාවගේ සිත සුව පිණිස ක්‍රියා කිරීමට පියවර ගත්තා. 
නිදහස් ශ්‍රී ලංකාවේ සෑම ආණ්ඩුවක්ම උත්සහ කළේ ද බහුජනතාවගේ සිත සුව පිණිස වැඩ කටයුතු කිරීමට වන අතර සමහර ආණ්ඩු සාර්ථක වූ අතර, සමහර ආණ්ඩු අසාර්ථක වුණා. කෙසේ නමුත් ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය මේ ක්‍රමය වර්තමානය වන විට සම්පූර්ණයෙන්ම උඩු යටිකුරු කර තිබෙනවා. ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය පුරා අවුරුදු 10 ක් මුළුල්ලේ වැඩ කටයුතු කරමින් සිටින්නේ බහුජනතාවගේ සිත සුව පිණිස නොව එම රෙජිමයේ සිත සුව පිණිසයි. 
ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමයේ සිත සුව පිණිස නැව් නොමැති වරායක් හම්බන්තොට ඉදිකළ අතර, ගුවන් යානා නොමැති ගුවන් තොටුපොළක් මත්තල ඉදිකළා. සිය හිත සුව පිණිස විදුලි බලය උත්පාදන නොකෙරෙන විදුලි බලාගාරයක් පුත්තලම නොරොච්චෝලයේ ඉදිකළ ඒකාධිපති රෙජිමය ජාත්‍යන්තරයෙන් ගිනි පොලියට ණය ගත්තා. ඒකාධිපති රෙජිමයේ සිත සුව පිණිස ජාත්‍යන්තරයෙන් අධික පොලියට ණය ගෙන මිහින් එයාර් ගුවන් සමාගම ආරම්භ කර ඒ වෙනුවෙන් විශාල වශයෙන් මුදල් වියදම් කර ගුවන් යානා මිලදී ගත් අතර, කැසීනෝ සූදු ව්‍යාපාරය ආරම්භ කිරීමට ද කටයුතු යොදා තිබෙනවා. මත් කුඩු ඇතුළු මත් ද්‍රව්‍ය සිය සිත සුව පිණිස රට පුරා බෙදාහරින ඒකාධිපති රෙජිමය නිදහස් සෞඛ්‍ය සහ නිදහස් අධ්‍යාපනය සම්පූර්ණයෙන්ම කප්පාදු කරමින් සිටිනවා. බඩු මිල, ගෑස් මිල, විදුලිය ගාස්තු, බස් ගාස්තු, දුම්රිය ගාස්තු වැඩි කරන්නේ ද ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමයේ හිත සුව පිණිසයි. 
ජනතාවගේ හිත සුව පිණිස වැඩ නොකරන ඒකාධිපති රෙජිමය රටත් ජනතාවත් ගැන කිසිසේත් තැකීමක් කරන්නේ නැහැ. ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය කියා සිටින්නේ සිය හිත සුව පිණිස වැඩ කිරීම රටට වැඩදායී බවයි. එසේ නම් මේ ආණ්ඩුව යටතේ ක්‍රියාත්මක වන්නේ බහුජනහිතාය, බහුජන සුඛාය යන සංකල්පය නොව ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය හිතාය, ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය සුඛාය යන සංකල්පයයි. 
අග්‍රාමාත්‍යවරයා වශයෙන් මම ක්‍රියා කළ 2001 - 2004 වකවානුවේදී රුපියල් 30 ට පැවැති ගෝවා කිලෝව අද රුපියල් 180 දක්වා වැඩිවී තිබෙනවා. රුපියල් 65 ට පැවැති කැරට් කිලෝව මේ ආණ්ඩුව යටතේ රුපියල් 160 ක් දක්වා වැඩි වී තිබෙනවා. බහුජන හිතාය, බහුජන සුඛාය යන සංකල්පය යටතේ එදා රුපියල් 45 ට පැවැති අලූ කෙසෙල් කිලෝව රාජපක්‍ෂ රෙජිමය හිතාය, රාජපක්‍ෂ රෙජිමය සුඛාය යන සංකල්පය යටතේ අද රුපියල් 120 ක් වනවා. රුපියල් 4.80 ට පැවැති බිත්තරය මේ ආණ්ඩුව යටතේ රුපියල් 15 දක්වා වැඩි වී තිබෙනවා. බහුජන හිතාය, බහුජන සුඛාය සංකල්පය යටතේ අපේ පාලන කාලයේදී රුපියල් 14 ක්ව පැවැති පොල් ගෙඩිය රාජපක්‍ෂ රෙජිමය හිතාය, රාජපක්‍ෂ රෙජිමය සුඛාය සංකල්පය යටතේ අද රුපියල් 40 ත්, 60 ත් දක්වා වැඩි වී තිබෙනවා. බහුජන හිතාය, බහුජන සුඛාය සංකල්පය යටතේ එදා රුපියල් 60 ට පැවැති සාලයෝ කිලෝව ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමයේ සිත සුව පිණිස රුපියල් 180 දක්වා වැඩි වී තිබෙනවා. එදා රුපියල් 99 ට පැවැති රබර් සෙරෙප්පු ජෝඩුව ඒකාධිපති රෙජිමය හිතාය, ඒකාධිපති රෙජිමය සුඛාය සංකල්පය යටතේ අද රුපියල් 299 දක්වා වැඩි වී තිබෙනවා. 
ආණ්ඩුව කියන ආකාරයට ශ්‍රී ලංකාවේ ඒකපුද්ගල ආදායම ඇමරිකානු ඩොලර් 4000 ක් වනවා කියන්නේ එක පුද්ගලයෙකුගේ ආදායම රුපියල් ලක්‍ෂ 5 ක් වන බවයි. ඒ අනුව පස්දෙනෙකුගෙන් යුතු පවුලක වාර්ෂික ආදායම රුපියල් ලක්‍ෂ 25 ක් විය යුතුයි. ඔබට අවුරුද්දකට රුපියල් ලක්‍ෂ 25 ක් උපයා ගත හැකි ද? නැහැ... නමුත් ජනාධිපතිවරයා කියන ආකාරයට වාර්ෂිකව ඔබේ පවුලට රුපියල් ලක්‍ෂ 25 ක් ඉපැයිය හැකියි. 
රටේ ජනග්‍රහණයෙන් 40% ක් ජීවත් වන්නේ දවසකට ඩොලර් 2 කින් එනම් රුපියල් 260 කින් බව ශ්‍රී ලංකා මහා බැංකු වාර්තාව පෙන්වා දී තිබෙනවා. මහා බැංකු වාර්තාව අනුව රටේ ජනග්‍රහණයෙන් 40% ක් මසකට උපයන්නේ රුපියල් 30,000 ට හෝ 40,000 ට අඩුවෙනුයි. නමුත් ජනාධිපතිවරයා සහ ආණ්ඩුව කියා සිටින්නේ එක පුද්ගලයකු අවුරුද්දකට රුපියල් ලක්‍ෂ 5 ක් උපයන බවයි. ඒ කියන්නේ පස්දෙනෙකුගෙන් යුතු පවුලක් අවුරුද්දකට රුපියල් ලක්‍ෂ 25 ක් උපයන අතර මාසයකට රුපියල් ලක්‍ෂ 2 කට වඩා උපයන බවයි. නමුත් ශ්‍රී ලංකා මහා බැංකුව කියා සිටින්නේ පවුලක් මසකට උපයන්නේ රුපයල් 30,000 ක් බවයි. 
මහා බැංකු වාර්තාව අනුව එක පුද්ගලයකුගේ දවසක ආදායම රුපියල් 260 ක් නම් රුපියල් 50 ක් ගෙවා පරිප්පු දීසියක් ද රුපියල් 35 ක් ගෙවා පාන් භාගයක්, රුපියල් 15 ක් ගෙවා පෙලෙන්ටියක් ද රුපියල් 80 බැගින් දවල්ට සහ øට බත් පාර්සල් 2 ක් ද මිලදී ගත්තාම රුපියල් 260 ඉවරයි.... මේ තමයි මේ ආණ්ඩුව යටතේ ජනතාවගේ ජීවිතේ හැටි....
මීට අමතරව අධ්‍යාපනය සහ සෞඛ්‍ය වෙනුවෙන් කෙතරම් මුදල් වියදම් කිරීමට ඔබට සිදුව තිබෙනවා ද? මේ තත්ත්වය උදාවී තිබෙන්නේ රටේ සම්පූර්ණ මුදල් ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය වෙනුවෙන් යොදවා තිබෙන නිසයි. 
ආණ්ඩුවේ මැති ඇමැතිවරුන් බේරුවලදී හමුවූ අවස්ථාවේදී ජනාධිපතිවරයා සහ මුදල් අමාත්‍යංශ ලේකම්වරයා කියා සිටියේ ත්‍රීරෝද රථ, ජංගම දුරකථන, බට්ටා වාහන ප්‍රමාණය විශාල වශයෙන් වැඩිවීමෙන් පැහැදිලි වන්නේ රටේ සංවර්ධනය බවයි. 
ජංගම දුරකථන ප්‍රමාණය වැඩි වෙලා.... ඔව් ඒක ඇත්ත. නමුත් දුරකථන ඇමැතුම් අඩු වෙලා.... ඊට හේතුව ජංගම දුරකථනයට රීලෝඩයක් දැමීමට අතේ මුදල් නොමැතිවීමයි. ත්‍රීරෝද ඕනෑ තරම් තිබෙනවා. නමුත් හයර් නැහැ.... බට්ටෝ තිබෙනවා. හැබැයි පට්ට ගහලා.... 
තමා බට්ලර් කෙනෙකු යැයි මුදල් අමාත්‍යංශ ලේකම්වරයා කියා සිටිනවා. බට්ලර් කියන්නේ ඇමරිකානු වචනයක්.... බට්ලර් කියන්නේ කෝටිපතියන්ගේ කුස්සියේ සකස් කරන ඉතාම ප්‍රනීත සහ සුපිරි ආහාර ඒ කෝටිපතියන්ට පිළිගන්වන පුද්ගලයායි. කෝටිපතියාට මේ ප්‍රනීත සහ සුපිරි ආහාර පිළිගන්වන විට බට්ලර් ඔහු ඉදිරියට පැමිණිය යුත්තේ කළු ටයි සහ කෝට් පැළඳ ගෙන ඉතාම පිළිවළටයි. 
මුදල් අමාත්‍යංශ ලේකම්වරයා කියන කතාව ඇත්ත.... ඔහු සහ මුදල් අමාත්‍යංශය බට්ලර්වරයකු තමයි.... කුස්සියේ සිටින්නේ ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදලයි. ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදල ඉතාම ප්‍රනීත සහ සුපිරි ආහාර සකස් කරනවා. ඒ ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය වෙනුවෙනුයි. ඒකාධිපති රෙජිමය වෙනුවෙන් මේ සුපිරි සහ ප්‍රනීත ආහාර වේල සකස් කරන්නේ රටේ 99% ක බහුතරයේ සියලූ වත්කම් සූරා ගෙනයි. ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදල රටේ සියලූ වත්කම් ගෙන මේ කෑම වේල සකස් කළාට පසුව මුදල් අමාත්‍යංශය ගොස් ඒ කෑම වේල ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමයට පිළිගන්වනවා. ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය හිතාය, ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය සුඛාය කියා කියන්නේ මේ තත්ත්වයටයි. 
මේ ක්‍රමය වහාම අවසන් කිරීම සඳහා ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය පන්නා ජනතාවගේ අතට මුදල් සහ රැකියා ලබා දිය යුතුයි. එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයේ ස්ථාවරය වන්නේ බහුජනතාවගේ හිත සුව පිණිස රටේ අලූත් ආර්ථික ක්‍රමය ක්‍රියාත්මක කළ යුතු බවයි. ඒ අනුව ඉදිරියේදී ගොඩනගන එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ පාලනය යටතේ බහුජනතාවගේ හිත සුව පිණිස ආර්ථිකය හැසිරවීමට අප කටයුතු කරන බවට සහතික වනවා. 
රටේ 99% ක බහුතරයේ සියලූ වත්කම් සූරා ගෙන 1% ක සුළුතරය පෝෂණය කරන මේ ක්‍රමයට තවදුරටත් ඔබ ඉඩ දෙනවා ද? ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමයේ හිත සුව පිණිස වැඩ කර මේ සුළුතරය බොහෝම අලංකාර ජීවිතයක් ගත කරනවා. ජනතාවගේ හිත සුව පිණිස වැඩ කිරීමට මේ සියලූ දෙනාටම සම්පූර්ණයෙන්ම අමතක වී තිබෙන බව කිව යුතුයි. මේ සුළුතරය ජීවත් කරවීම සඳහා රටේ ආර්ථිකයේ බර දිනපතාම වැඩි කරන නිසා දුක්බර ජීවිතයක් ගත කිරීමට ජනතාවට සිදු වෙලා. 
ප්‍රධානම බලවේගය වන්නේ එක්සත් ජාතික පක්‍ෂය වන නිසා මේ ක්‍රමය වහාම අවසන් කිරීමට කාලය පැමිණ තිබෙන මේ මොහොතේ සියලූ බලවේග එකට ඒකරාශී කිරීමට අප නායකත්වය දිය යුතුයි. කවුරුන් කිනම් දේශපාලන පක්‍ෂයක සහ මතවාදයක සිටියත් ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමයේ හිත සුව පිණිස ගෙන යන ආර්ථික ක්‍රමය අවසන් කර රෙජිමය පැන්නීම සඳහා සියලූ දෙනාම එකට එක්විය යුතුයි. ඒ සඳහා බිම් මට්ටමේ සියලූ සංවිධාන වහාම ගොඩනගමින් තරුණ තරුණියන් එකට ඒකරාශී කිරීමට අප ක්‍රියා කළ යුතුයි. ඒ සියලූ දෙනාම එකට ඒකරාශී කර බහුජනතාවගේ හිත සුව පිණිස ක්‍රියාත්මක වන ආර්ථිකයක් අපි රටේ ගොඩනගමු. එවිට මාතර පාලමෙන් ගඟට පැන සිය දිවි නසා ගැනීමටත් සිය දූදරුවන්ට වස දී තමාද වස බී සිය දිවි නසා ගැනීමටත් ජනතාවට කවදාවත් සිදු වන්නේ නැහැ. 
එසේ නම් බහුජනතාවගේ හිත සුව පිණිස ක්‍රියාත්මක වන ආර්ථිකයක් යළි ඇති කර සියලූ දෙනාගේම සාක්කු සල්ලිවලින් පුරවා අනාගතය තහවුරු කිරීම සඳහා ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජිමය පන්නා 2015 වන විට එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුවක් රටේ ගොඩනඟමු. ඒ ආණ්ඩුව යටතේ බුද්ධ ධර්මයට අනුව බහුජනතාවගේ හිත සුව පිණිස ක්‍රියාත්මක වන ආර්ථිකයක් රටේ ගොඩනඟා ක්‍රියාත්මක කරනවා.

 
රාජපක්‍ෂ රෙජීමයට එරෙහිව ඔක්තෝබරයේ ජනබල මෙහෙයුමක් අරඹනවා PDF Print E-mail
එක් ජන්ද මධ්‍යස්ථානයකින් අවම වශයෙන් ජන්ද 500 ක් ලබා ගැනිම පදනම‘ කර ගනිමින් අපේ මැතිවරණ සටන මෙහෙයවුවා නම‘ ඔ‘නෑම මැතිවරණයක් ජය ගැනීමට අපට හැකි වෙ‘වි. ජන්ද පොළ සංවිධායකවරුන් 12000 ක් පත් කර මෙහෙයුම‘ කමිටු සාමාජිකයින් 30 දෙනෙකු පත් කිරීමට අප තීරණය කර තිබෙනවා.එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ සාමාජිකයින් රැුස් කරමින් ක‍්‍රම ක‍්‍රමයෙන් අපේ සැලසුම‘ දියත් කරමින් ලබන ඔක්තෝම‘බර් මාසය මුලදී රාජපක්‍ෂ රෙජීමයට එරෙහිව ජනබල මෙහෙයුමක් ආරම‘භ කරනවා.
ජන්ද පොළ සංවිධායකවරුන් ආරක්‍ෂා කිරිම ඔවුන්ගේ පවුල්වල සාමාජිකයින් රැුක ගැනීම එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුුවෙ‘ වගකීමයි. එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුුවක් යටතේ ඔබෙ‘ ගමට නායකත්වය ලබා දෙන්නේ මෙම කණ්ඩායමයි.

මහින්ද රාජපක්‍ෂ මහතා ජනාධිපති ලෙස පත් වන විට රු 13.50 ට තිබු පාන් රාත්තල මෙ‘ වන විට රු 65 ක් දක්වා වැඩිවී තිබෙනවා. මෙවැනි රැුවටිම‘වලට ජනතාව නැවත හසු වන්නේ නැතැයි අප විශ්වාස කරනවා.

ආණ්ඩුවට මුදල් නොමැති වීම නිසා සෑම පොලීසියකටම චක‍්‍රලේඛයක් නිකුත් කර තිබෙනවා මසකට දඩ 50 බැගින් ලබා ගත යුතු බවට.

ලංකාවෙ‘ බොහෝ ප‍්‍රදේශවල මැණික් නිධි සුද්දන්ට බදු වශයෙන් ලබා දී අපේ මැණික් ව්‍යාපාරය සම‘පුර්ණයෙන්ම විනාශ කර තිබෙන බව මැණික් ව්‍යාපාරිකයෝ පවසනවා. එමෙන්ම කොළඹ වරාය නගරය ඉදි කිරීමෙ‘දීද විශාල ලෙස දුෂණ හා වංචා සිදු වෙනවා. ආණ්ඩුවෙ‘ මෙවන් දුෂණ හා වංචා නතර කිරීමටත් තමන්ගේ ජනාධිපතිවරයෙක් තමන්ගේ ආණ්ඩුවක් පත් කර ගැනීම ඉලක්ක කර ගෙන අප සියලු දෙනාම සංවිධානය වී කටයුතු කිරීමෙ‘ කාලය එළඹ තිබෙනවා.

ගාල්ල දිස්ත‍්‍රික් බළ මණ්ඩල රැුස්වීමෙ‘දී එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයේ මහලේකම‘ තිස්ස අත්තනායක මහතා විසින් මෙම අදහස් පළ කරන ලදී.
 
එක්සත් ජාතික පක්ෂ නායකත්ව මණ්ඩලයේ සභාපති කරු ජයසූරිය මැතිතුමා විසින් නිකුත් කරන මාධ්යෂ නිවේදනය PDF Print E-mail
සන්ධාන ආණ්ඩුවත්, එහි නායකකාරකාදිනුත් පුන පුනා කියා සිටිනුයේ තමන් තරු පහේ ප්රධජාතන්ත්රකවාදයක් වෙනුවෙන් කැප වී සිටින බවයි. මේ රට “කේතුමතී රාජ්යෙයක්” බවට පරිවර්තනය කිරිමට පේවී සිටින බවයි. 
ආණ්ඩුව මේ සඳහා සද්භාවයෙන් ම කැපවී පේවී සිටින්නේ නම් අපට මේ තරම් මහජන මුදල් නාස්ති කිරීම්, දූෂණ, වංචා, අවනීතිය රජකරවීම් ගැන අසන්නට දකින්නට ලැබෙන්නේ නැත. 
එහෙත්, සැබෑව මෙය නොවේ. 
ජාත්ය්න්තරව පිළිගත් ආයතනයක් වන ‘ට්රා න්ස්පේරන්සි ඉන්ටර්නැෂනල්’ හි ශ්රී ලංකා ශාඛාවේ වාර්ෂික මහා සමුළුව පැවැත්වීමට දින නියම කර තිබුණේ පසුගිය 27 වෙනිදාට ය. එහෙත්, එය පැවැත්වීම සඳහා වෙන් කරවා ගෙන තිබූ හෝටලයට ලැබී තිබුණු එක් දුරකථන ඇමතුමක් මඟින් සියල්ල අඩාල වුනු බව එම සංවිධායකයන් හෙළි කරන අතර, හදිසි ප්ර බල දේශපාලන හස්තයක මැදිහත්වීමකින් මිස එක් දුරකථන ඇමතුමක් මඟින් මෙවැනි පෙරළියක් කළ නොහැකි බව අමුතුවෙන් කියා දිය යුතු කාරණාවක් නොවේ. 
ට්රාුන්ස්පේරන්සි ඉන්ටර්නැෂනල් ආයතනය මඟින් මෙයට පෙර දී මාධ්යිවේදීන් දැනුවත් කිරීමට වැඩමුළු සංවිධානය කර තිබුණු අතර, ඒවාට ද මෙයට නොදෙවනි ආකාරයේ බාධා කිරීම් වුනු බව ද සිහිපත් කළ මනා ය. මෙම සිද්ධින් ගැන විපක්ෂ නායක රනිල් වික්රආමසිංහ මහතා විසින් පාර්ලිමේන්තුවේ දී අගමැතිවරයාගේ අවධානයට ලක් කරන ලදී. ඒ ගැන ආණ්ඩුව තවමත් නිහඬය. තත්ත්වය එසේ තිබිය දී තව දුරටත් මෙවැනි ආකාරයේ සිදුවීම් පිලිබඳව අපි විරෝධය පළ කරන්නෙමු. 
මහජන මුදල් නාස්තිය, මූල්යට අක්රවමිකතා ගැන හෙළි වනවාට ආණ්ඩුව තුල ඇති බියසුළු බව, නොඑසේ නම් තැතිගැන්ම මෙවැනි සිද්ධීන් මඟින් පැහැදිලි වන අතරම, මේ රටේ 17 වන ආණ්ඩුක්රිම ව්ය වස්ථා සංශෝධනය මරා දමා 18 වැනි සංශෝධනය හරහා විධායක ජනාධිපති ධුරය වටා තව තවත් විධායක බලතල ඒකරාශී කිරීමේ හා නිදහසේ තොරතුරු දැන ගැනීමේ පනත් කෙටුම්පත පාර්ලිමේන්තුවේ දී හිතාමතාම පරාජය කරලීමේ ආදීනව ප්රරකට වන බව පෙන්වා දෙන්නෙමු. 
අප කියා සිටින්නේ ආණ්ඩුව කියන දේ හා කරන දේ අතර වන පරස්පරය දැන් ජනතාව හමුවේ සනාථ වෙමින් ඇති බවයි. ආණ්ඩුව කියන ආකාරයේ තරු පහේ ප්රුජාතන්ත්රතවාදයක් හා ජනහිතකාමී බවක් වත්මන් ආණ්ඩුව තුල නොමැති බව ප්ර කාශ කරන අතරම මේ තත්ත්වය වෙනස් කළ හැක්කේ රාජපක්ෂ රෙජීමය ගෙදර යැවීමෙන් හා විධායක ජනාධිපති ක්රේමය අහෝසි කිරිම මඟින් පමණක් බව ද ප්රපකාශ කරමු. 

2014. 07. 03

 
මාධ්‍ය නිදහස සඳහා වූ ක්‍රියාකාරී කමිටුවේ නිලධාරීන් සහ මාධ්‍ය සංවිධාන 11 ක නියෝජිතයින් සමග 2014.07.01 දින ඩී.එස්. ෆොන්සේකා මාවතේ පිහිටි විපක්‍ෂ නායක කාර්යාලයේදී පැවැති විශේෂ සාකච්ඡාවෙන් අනතුරුව ජනමාධ්‍ය වෙත අදහස් දැක්වූ එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ජාතික නායක සහ විප PDF Print E-mail
මාධ්‍ය නිදහස සඳහා වූ ක්‍රියාකාරී කමිටුවේ නිලධාරීන් සහ ඊට අදාළ මාධ්‍ය සංවිධාන 11 ක නියෝජිතයින් සමගත් විශේෂ සාකච්ඡාවකට සහභාගීවීමට මට අවස්ථාව ලැබුණා. මාධ්‍යවේදීන් මුහුණපාන ප්‍රශ්නත්, මාධ්‍ය නිදහස ආරක්‍ෂා කිරීම සම්බන්ධව තිබෙන ප්‍රශ්න සම්බන්ධවත් එහිදී සාකච්ඡා වුණා. රාජපක්‍ෂ රෙජිමය අද මාධ්‍ය නිදහස සම්පූර්ණයෙන්ම නැති කිරීමට ක්‍රියා කරනවා. මාධ්‍යවේදීන් සමග ඒ පිළිබඳ දීර්ඝ ලෙස සාකච්ඡා කිරීමට අද හැකි වුණා.
ආණ්ඩුව පුවත් වාරණයක් ඇති කළේ ආණ්ඩුවේ පව් සැඟවීමට මිස සාමය ආරක්‍ෂා කිරීමට නොවන බව මම අවධාරණයෙන් ප්‍රකාශ කරනවා. අලූත්ගම සහ බේරුවල සිදුවීමෙන් පසුව පුවත් පත් වාරණයක් ලෙස ලිපියක් සෑම මාධ්‍ය ආයතනයකටම යවා තිබෙනවා. එම ලිපිය අනුව ක්‍රියා නොකළහොත් නඩු දමන බවත්, විද්‍ය{ත් මාධ්‍යවල බලපත්‍රවලට ප්‍රශ්න ඇති වන බවත් එමගින් දන්වා තිබෙනවා. එමෙන්ම ජනමාධ්‍ය ආයතනවලට කතා කොට ආණ්ඩුව පිළිබඳ ප්‍රවෘත්ති පළ නොකරන ලෙසත් අවවාද කළ බව දැනගන්න ලැබුණා.
ආගම් හෝ වර්ගවාදී ගැටුම් ඇති වූ අවස්ථාවලදී ඒවා සමතයකට පත් වන විදිහටත් ජාතිවාදී සහ ආගම්වාදී ගැටුම් ඉදිරියේදී ඇති නොවීමටත් වාර්තා කිරීමට ජනමාධ්‍යවේදීන්ට හැකියාවක් තිබෙනවා. එවැනි ජාතික හෝ ආගමික ගැටුමකදී සාමය ඇති වන ආකාරයට වාර්තා කරන ලෙස ජනමාධ්‍යවලින් ඉල්ලා සිටිය හැකියි. එසේ ඉල්ලීමක් නොකළත් ජනමාධ්‍ය එම වගකීම් සහගතව ක්‍රියා කරනවා. විශේෂයෙන් ජාති හෝ ආගම් භේද අවුස්සන කතා පළ කිරීමෙන් වැළකීමේ ස්වයං වාරණයකින් යුතුව ජනමාධ්‍ය බොහෝ අවස්ථාවල කටයුතු කරනවා. නමුත් 1983 කළු ජූලිය වැනි අනතුරුදායී කරදරකාරී අවස්ථාවලදී නිල වශයෙන් මාධ්‍ය වාරණ පනවා තියෙනවා. යුධ සමයේදීත් එවැනි අවස්ථා තිබුණා.
අලූත්ගම සහ බේරුවල සිදුවීම් වූයේ මාධ්‍ය වාර්තා නිසා නොවෙයි. එහෙත් අලූත්ගම සහ බේරුවල සිදුවීම්වලට පැමිණි අය කවුරුන් දැයි හෙළි නොකරන ලෙස මාධ්‍යයට දන්වා තිබුණා. දර්ගා නගරයට ගොස් ආගම්වාදී කෝළහාලයක් ඇති වූ බව වාර්තා කිරීම මාධ්‍යයෙන් වළක්වනු ලැබුවා. ආණ්ඩුව උත්සාහ ගත්තේ අලූත්ගමදී ස්වාමීන් වහන්සේ නමකට පහරදුන් සිදුවීමට ප්‍රතිචාරයක් ලෙස ගැටුම් ඇති වූ බව පෙන්වීමටයි. එහෙත් ඇත්ත වශයෙන්ම සිදු වූයේ එවැන්නක් නොවෙයි.
ස්වාමීන් වහන්සේ නමකට පහරදීම නිසා එම ප්‍රදේශයේ සිටින සිංහල ජනතාව කෝපවී මුස්ලිම් ජනතාවට පහරදුන් බව පෙන්වීමට ආණ්ඩුව ක්‍රියා කළා. එසේ අදහසක් ජනතාව වෙත ලබාදීමට උත්සාහ කළේ වෙනත් දෙයක් වසා ගැනීමටයි. සිද්ධිය ඇති වූ ඉරිදා දින අලූත්ගම නගරයේ රැස්වීමක් පැවැත්වූයේත් දර්ගා නගරයට ගියේත් එම ප්‍රදේශයේ ජනතාවත් ස්වාමීන් වහන්සේලාත් නොවෙයි. ආණ්ඩුවේ කණ්ඩායම්වල සහයෝගයෙන් බොදුබල සේනාව එම ස්ථානයට යවා තිබෙනවා.
එම රැස්වීම පැවැත්වීමට ඉඩ ලබා නොදෙන ලෙස සමහර පොලිස් නිලධාරීන් ඉල්ලා සිටියත්, අකමැත්තෙන් හෝ එම රැස්වීමට ඉඩ ලබා දීමට පොලිස් නිලධාරීන්ට සිදු වුණා. එම රැස්වීමේදී කතා කළේ බුද්ධාගම ගැන නොවන අතර, කුණුහරුප සම්බන්ධවයි. ගැටුම ඇති වුණේ එම රැස්වීමෙන් පසුවයි. එදින රැස්වීමෙන් පසුව ගැටුම් ඇති කළේ දර්ගා නගරයේ සිටින සිංහල ජනතාව නොවෙයි. පිටතින් පැමිණි පිරිසක් එය ආරම්භ කළ අතර, ඒ සඳහා වේදිකාවක් සකස් කර දුන්නේත් පිටතින් පැමිණි පිරිසක් විසිනුයි.
අලූත්ගම සහ බේරුවල ගැටුමේදී ජීවිත සහ දේපොළ අහිමිවී විශාල හානියක් සිදු වු අතර, එම කාරණය වසා ගැනීමට ආණ්ඩුවට අවශ්‍ය වුණා. එමෙන්ම බොදුබල සේනාවේ ඕනෑම ප්‍රවෘත්තියක් පළ කිරීමටත් ඉඩ ලබා දුන්නා. පැය 24 ක් තිස්සේ මාධ්‍ය වාරණයක් ඇති කර තිබුණත් එය තවදුරටත් සිදු කිරීමට ආණ්ඩුවට හැකියාවක් ලැබුණේ නැහැ. අපි පාර්ලිමේන්තුවේදී ප්‍රශ්න කළ අතර, විදේශ මාධ්‍යවලිනුත් ඒ පිළිබඳ ප්‍රශ්න කළා.
ආණ්ඩුව විසින් ඇති කරනු ලබන නිල නොළත් මාධ්‍ය වාරණය අද රටට විශාල ප්‍රශ්නයක් වෙලා. නිල නොළත් වාරණය නිසා ඇත්ත ඇති සැටියෙන් හෙළි වන්නේත් නැහැ. එලෙස ඇත්ත හෙළි නොවූ නිසා ජාත්‍යන්තර වශයෙන් සිංහල, බෞද්ධයින්ගේ නමත් නැති වුණා. ඇත්ත හෙළි නොකිරීමෙන් එම ගැටුම් ඇති කළේ එම ප්‍රදේශයේ ජනතාව බව ප්‍රකාශ කළත් එම ප්‍රදේශවල මුස්ලිම් ජනතාව මා සමග ප්‍රකාශ කළේ එම ගැටුම් ඇති කළේ එම ප්‍රදේශවල සිංහල ජනතාව නොවන බවයි. භික්‍ෂුන් වහන්සේලා ප්‍රකාශ කළේත් එම ගැටුම් ඇති කළේ පිටතින් පැමිණි පිරිසක් බවයි.
ආණ්ඩුව වාරණයක් දමා තිබෙන්නේ එම කරුණු වසං කිරීමටයි. බොදු බල සේනාවේ ඕනෑම දෙයක් පළ කිරීමට ද මාධ්‍යට ඉඩ ලබා දී තිබෙනවා. එලෙස අණ දී ඇති බවත්, තර්ජනය කළ බවත් කර්තෘවරුන් අප සමග ප්‍රකාශ කළා. එහෙත් ජනමාධ්‍යයට වාරණයක් හා පාලනයක් ඇති කිරීමට ඉඩ දිය නොහැකියි.
නිල නොළත් වාරණය පිළිබඳ අපට විශාල ප්‍රශ්න ඇතිවී තිබෙන අතර, මෙවැනි අවස්ථාවක මාධ්‍ය හැසිර විය යුත්තේ කුමන ආකාරයෙන් දැයි වාර්තාවක් ලබා දෙන ලෙස මාධ්‍ය නිදහස සඳහා වූ ක්‍රියාකාරී කමිටුවෙන් මා ඉල්ලා සිටියා. වාරණ දැමිය යුතු අවස්ථා තිබුණත් වාරණයක් නොමැති වුවත් වගකීමෙන් යුතුව මාධ්‍ය කටයුතු කළ යුතු අවස්ථා තිබෙනවා. එහෙත් රාජපක්‍ෂ රෙජිමය ඒ පිළිබඳ කටයුතු කළේ නැහැ.
අපි තවමත් උත්සාහ කරන්නේ එම ප්‍රදේශවල ජාතික හා ආගමික වශයෙන් සාමය, සහජීවනය ඇති කිරීමටයි. විපතට පත් ජනතාවට වන්දි ගෙවීමටත් සිදුවී තිබෙනවා. මම අලූත්ගම සහ බේරුවල සංචාරය කළ නිසා පසුව ජනාධිපතිතුමාටත් එහි නොයා බැරි වුණා. එම සංචාරයෙන් අනතුරුව වත් විපතට පත් ජනතාව වෙනුවෙන් වන්දි ලබා දීමේ කටයුතු ශීඝ්‍රයෙන් සිදු වේ යැයි මා විශ්වාස කරනවා.
නිල නොළත් මාධ්‍ය වාරණය අප රටේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයට විශාල තර්ජනයක් බවට පත් වෙලා. ජනතාවට සත්‍ය කරුණු වාර්තාවීමට ආණ්ඩුව ඉඩ ලබා දෙන්නේ නැහැ. පළ කළ යුතු දේවල් සහ නොකළ යුතු දේවල් පිළිබඳ පුවත්පත්වලට තර්ජනය කරනවා. එමෙන්ම ආණ්ඩුවේ දූෂණය ඇතුළු කිසිදු කරුණක් වාර්තා කිරීමටත් ඉඩ ලබා දෙන්නේ නැහැ. එම නිසා නිල නොළත් වාරණයට විරුද්ධව සටනක් ගෙන යෑමට අපට සිදු වනවා. පාර්ලිමේන්තුවේ දේශපාලන පක්‍ෂවලටත්, මාධ්‍ය සංවිධානවලටත් නිල නොළත් වාරණයට විරුද්ධව සටන ගෙන යෑමට විශාල වගකීමක් තියෙනවා.
ස්ථාන රැසකදීම ප්‍රාදේශීය මාධ්‍යවේදීන්ට පහරදී ඇති බව ද දැනගන්නට තිබෙනවා. එහෙත් ඒ පිළිබඳ කිසිදු පියවරක් පොලිසිය විසින් අරගෙන නැහැ. ප්‍රාදේශීය මාධ්‍යවේදීන්ට පහර දෙන විට ඒ පිළිබඳ සොයා නොබලන්නේ නම් එයත් මාධ්‍ය වාරණයක් බව කිව යුතුයි. ප්‍රාදේශීය මාධ්‍යවේදීන්ට පහරදීම් පිළිබඳ වාර්තා නොකරන ලෙස පුවත්පත්වලට බලපෑම් කර තිබෙන අතර, එය මාධ්‍යවේදීන්ට තිබෙන විශාල ප්‍රශ්නයක් බව ද අවධාරණය කිරීමට කැමැතියි. ප්‍රාදේශීය මාධ්‍යවේදීන් ආරක්‍ෂා කිරීමේ පිළිවෙතක් තිබිය යුතු අතර, ඒ වෙනුවෙන් පොලීසිය ක්‍රියා නොකළේ ඇයි ද යන්න පිළිබඳ පාර්ලිමේන්තුව තුළ හඬ නැඟීමට විරුද්ධ පක්‍ෂය ලෙස අපි ක්‍රියා කරනවා.
රට විකුණමින් රට නැති කරමින් සිටින අවස්ථාවක නැති වන ප්‍රතිරූපය ආරක්‍ෂා කර ගැනීමට ආණ්ඩුව මාධ්‍ය වාරණ යොදන අතර, ජාතිවාදය ඇති කිරීමට ද ක්‍රියා කරනවා. එහෙත් ආණ්ඩුව යොදන ලද මාධ්‍ය වාරණය නිසා බේරුවල සහ අලූත්ගම පිළිබඳ ලෝකය දැනගත්තේ වෙනත් ප්‍රතිරූපයක් බව කිව යුතුයි. ආණ්ඩුවත්, බොදුබල සේනාවත් ආරක්‍ෂා කර ගැනීමට ආණ්ඩුව සෑම විටම ක්‍රියා කරනවා. සිංහල, බෞද්ධයින් බිල්ලට දුන්නත් එහිදී ප්‍රශ්නයක් නොවූ අතර, එහිදී ගොදුරු බවට පත් වූයේ මුස්ලිම් ජනතාවයි.
ශ්‍රී ලාංකික අනන්‍යතාවය නැති කිරීමට ආණ්ඩුව නිල නොළත් මාධ්‍ය වාරණය සිදු කරනවා. එම නිසා අපි මාධ්‍ය නිදහස සඳහා වූ ක්‍රියාකාරී කමිටුව සමග අපි සාකච්ඡා කළේ මේ සඳහා විරුද්ධ විය යුතු ආකාරය පිළිබඳයි. එමෙන්ම විරුද්ධ පක්‍ෂයත් මේ මාධ්‍ය වාරණයට විරුද්ධව දිගටම සටන් කරනවා. මාධ්‍ය සංවිධාන ඒ වෙනුවෙන් ගෙන යන සටන පිළිබඳ අපේ සහයෝගය ලබා දෙනවා. මෙම කමිටුවට අයත් නොවන මාධ්‍ය සංවිධානවලටත් අපි අපේ සහය දෙන බව කිව යුතුයි. මාධ්‍යවේදීන්ගේ සහ මාධ්‍ය සංවිධානවල අයිතිය ආරක්‍ෂා කිරීමටත් අපි ඉදිරියේදී ක්‍රියා කරනවා. ප්‍රාදේශීය මාධ්‍යවේදීන්ගේ ගැටුළු පිළිබඳ විදේශ රටවල තිබෙන සංවිධාන දැනුවත් කොට අදාළ මාධ්‍යවේදීන්ට ආරක්‍ෂාව ලබාදීමටත් ක්‍රියා කිරීමට මම සූදානම්වී සිටිනවා.
එක්සත් ජාතීන්ගේ මානව හිමිකම් පිළිබඳ මහකොමසාරිස් නවිපිල්ලේ මහත්මියට කෙතරම් ෙදාස් පැවරුවත් එම වාර්තාවේ හොඳ කාරණයක් තිබෙනවා. එනම් මේ රටේ මාධ්‍යවේදීන්ට සිදු වන තර්ජන පිළිබඳ එහි සඳහන් කොට තිබෙනවා. එය මුළු ලෝකයේම අවධානයටත් ලෝක පාර්ලිමේන්තුවේ අවධානයටත් යොමු වී තිබෙනවා. එම නිසා මේ සටන අපි දිගටම ගෙන යා යුතුයි.
මාධ්‍යවේදීන් ආරක්‍ෂා කිරීමේ කටයුතු ජාත්‍යන්තර මට්ටමට ගෙන යෑම මට ප්‍රශ්නයක් නොවෙයි. මාධ්‍යවේදීන් සම්බන්ධව කතා කරන විට මට දේශද්‍රෝහියා යැයි කියන්නටත් ඉඩ තිබෙනවා. කේ.පී. ආරක්‍ෂා කරන පුද්ගලයින් මට ද්‍රෝහියා යැයි කිව්වත් එය ප්‍රශ්නයක් නොවේ යැයි ද රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා වැඩිදුරටත් ප්‍රකාශ කළේය.
එහිදී අදහස් දැක්වූ මාධ්‍ය නිදහස සඳහා වූ ක්‍රියාකාරී කමිටුවේ සභාපති ප්‍රවීණ මාධ්‍යවේදී සමන් වගආරච්චි මහතා
මේ රටේ මාධ්‍යවේදීන්ට නිල සහ නිල නොවන මට්ටමේ වාරණයන් ගණනාවක් තිබෙනවා. එමෙන්ම ප්‍රාදේශීය මාධ්‍යවේදීන්ටත් විශාල වශයෙන් ප්‍රශ්න රැසක් තිබෙනවා. ඒ සඳහා අප විවිධ ක්‍රියාමාර්ග ගනු ලැබුවත් ප්‍රතිඵලයක් අත් වූයේ නැහැ. වෙබ් අඩවි රැසක් නතර කොට තිබීම පිළිබඳ මානව හිමිකම් කොමිෂමට සහ පොලීසියට පැමිණිලි කළත් අත් වූ කිසිදු ප්‍රතිඵලයක් නැහැ.
පොළොන්නරුවේ මාධ්‍යවේදියෙකු ජනාධිපතිවරයාගේ රැස්වීමක් ආවරණය කිරීමට ගිය අවස්ථාවේදී ඔහුට පහරදීමක් සිදු කොට තිබුණා. ඒ පිළිබඳ මාධ්‍ය සංවිධාන පැමිණිලි රැසක් කළත් කිසිදු පිළිතුරක් ලැබුණෙත් නැහැ. අලූත්ගම සහ බේරුවල සිදුවීමේදීත් මාධ්‍යවේදීන් කිහිප දෙනෙකුට පහරදී තිබුණා. මේ තත්ත්වය දිගින් දිගටම වර්ධනය වෙමින් තිබෙන අතර, මාධ්‍ය ආයතන තුළත් නිල නොවන මට්ටමින් විවිධ වාරණ තිබෙනවා. එම වාරණයට විරුද්ධව කටයුතු කළ නිසා මට පුවත් පතක කර්තෘ ධූරයෙනුත් ඉවත් වීමට සිදු වුණා. මෙවැනි තත්ත්වයන් වළක්වා ගැනීමට අපට අවශ්‍යයි.
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 7 of 118

Fetured Themes



Party Theme Song


PopUp MP3 Player (New Window)

Leader's Theme Song


PopUp MP3 Player (New Window)
Copyright © 1946 - 2014. United National Party. Designed by Acelabs.org