Tuesday September 2, 2014
News Feeds:
දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්වූ එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින් පිළිබඳ තොරතුරු ඇතුළත් සංයුක්ත තැටිය එළිදැක්වීම නිමිත්තෙන් 2014.08.07 වැනි දින ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර කෝට්ටේ, සිරිකොත එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ මූලස්ථානයේ පැවැති උත්සවයේදී අදහස් දැක්වූ එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ජාතික නායක ස PDF Print E-mail
මේ අව සොයා බැලීමේ කමිටුවේ සභාපති මංජු ශ්‍රී අරංගල, උප සභාපති දර්ශන පතිරණ යන මහත්වරුන් ඇතුලූ විශාල පිරිසක් මේ අවස්ථාවට එක්ව සිටියහ. තවදුරටත් එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින්ට දුක් විඳීමට අප ඉඩ නොතබන අතර රටේ අඳුරු යුගය නිමා කරමින් එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ පාලනයක් ඇති කිරීමට අප සියලූ කටයුතු සූදානම් කර තිබෙන නිසා අප සමග එකට එක්වන්නැයි සියලූ පාර්ශ්වයන්ගෙන් ඉල්ලා සිටිනවා. දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්වූ මේ සියලූම එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින්ට ඉදිරියේ දී ගොඩනගන එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුව යටතේ සහන සලසා සාධාරණය ඉටු කිරීමට අප කටයුතු කරන අතර නැවත වතාවක් මේ රටේ දේශපාලන පළිගැනීම් ඇති වීමට ඉඩ තබන්නේ නැහැ. එදා සිට මේ මොහොත දක්වා දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්වූ සහ ලක්වෙමින් සිටින අනෙකුත් එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින් සම්බන්ධයෙන් ද අප තොරතුරු එක්රැස් කරමින් සිටින බව කිව යුතු අතර එවැනි තොරතුරු ඇතොත් අප වෙත වහාම දැනුම් දෙන ලෙස ජනතාවගෙන් ඉල්ලා සිටිනවා. 1994 බලයට පත්වූ පොදු ජන එක්සත් පෙරමුණු ආණ්ඩුව සහ එදා සිට මේ දක්වා පුරා අවුරුදු 20 ක් මුළුල්ලේ පවතින එක්සත් ජනතා නිදහස් සන්ධාන ආණ්ඩු යටතේ එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින් 28987 ක් දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්ව තිබෙන බව අපේ දේශපාලන පළිගැනීම් පිළිබඳ කරුණු සොයා බැලීමේ කමිටුව මේ වන විට අනාවරණය කර ගෙන තිබෙනවා. එහිදී අදහස් දැක්වූ එක්සත් නායකත්ව මණ්ඩලයේ සභාපති සහ ගම්පහ දිස්ත්‍රික් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී දේශබන්දු කරු ජයසූරිය මහතා මෙසේ පැවසීය. ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමය යටතේ මේ කිසිවක් සිදු නොවන නිසා අලූත් ආණ්ඩුවක් රටේ ගොඩනගා ඒ වෙනස ඇති කිරීම ස¼දහා එක්සත් ජාතික පක්‍ෂය සමග එකට එක්වන්නැයි සියලූ දෙනාගෙන්ම ඉල්ලා සිටිනවා. මේ ක්‍රියාවලිය වහාම නතර කිරීමට නම් රටේ වෙනසක් ඇති කළ යුතු අතර ඒ සඳහා එක්සත් ජාති පක්‍ෂ ආණ්ඩුවක් ඇති කළ යුතුයි. එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුවක් යටතේ මෙවැනි සිද්ධීන් ඇති වන්නේ නැහැ. ඊට හේතුව අප නීතිය රජ කරවා, අධිකරණය ආරක්‍ෂා කිරීම සඳහා ලැටිමර් හවුස් මූලධර්ම ව්‍යවස්ථාවට ඇතුළත් කර තොරතුරු දැන ගැනීමේ පනත සම්මත කරන අතර ස්වාධීන කොමිෂන් සභා සකී්‍රය කරමින් නීතියේ රාමුවට වැඩ කරන, නීතියට යටත් පාර්ලිමේන්තුවක් අප ඇති කිරීමයි. පන්සල්වලට, පල්ලිවලට, රටේ අගවිනිසුරුවරියට සහ නීතීඥ සංගමයේ සභාපතිවරයාට ප්‍රහාර එල්ල කිරීම ඇතුලූ මේ සිද්ධීන්ගෙන් පැහැදිලි වන්නේ ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමය තිරිසන් රෙජීමයක් බවයි. මේ සිද්ධීන් හේතුවෙන් ශ්‍රී ලංකාවේ බෞද්ධයන්ට වූ අගෞරවය නැති කිරීමට විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශය ක්‍රියා නොකළේ ඇයි? පල්ලියට පමණක් නොව, පන්සලට ද පහර දී තිබෙන අතර මේ සිද්ධීන් පිටුපස සිටින්නේ බෞද්ධ භික්‍ෂූන් වහන්සේලා නොව ආණ්ඩුව බව කියා නොසිටියේ ඇයි? බේරුවල දර්ගා නගරයේ ඇති වූ ගැටුම්කාරී තත්ත්වයේදී ද මේ ආණ්ඩුව බෞද්ධයින් ආරක්‍ෂා කිරීමට කටයුතු කළේ නැහැ. ඒ වෙනුවට කළේ අල්කයිඩා සංවිධානයට, අමෙරිකාවට සහ ඉන්දියාවට චෝදනා එල්ල කිරීමයි. නමුත් මේ සිද්ධීන් දෙස බලා සිටින ජාත්‍යන්තර ප්‍රජාව චෝදනා කරන්නේ බෞද්ධ ජනතාවටයි. හාමුදුරුවරුන් පිරිසක් යොදවා සුද්දන්ට මුලින්ම යන්න කියා පසුව අඟහරුවාදා (05) සෑම තානාපති කාර්යාලයකටම මේ අය හොරෙන් රිංගා හාමුදුරුවරුන් ඇති කළ මේ සිද්ධිය ගණන් නොගෙන සමාව දෙන්නැයි ද, මේ කිසිවකට ආණ්ඩුව සම්බන්ධ නැතැයි ද කියමින් වැඳ සමාව ගත්තා. විදේශ තානාපතිවරුන් හෝ තානාපති කාර්යාල නිලධාරීන් තානාපති සේවයට අදාළ කොන්දේසි උල්ලංඝණය කර තිබෙනවා නම් කළ යුත්තේ ඒ සම්බන්ධයෙන් පාර්ලිමේන්තුවෙන් ප්‍රකාශක් කර ඒ අයට රටෙන් යන ලෙස දැනුම්දීමයි. අමෙරිකාව හෝ වේවා, එංගලන්තය හෝ වේවා, ප්‍රංශය හෝ වේවා, ස්විට්සර්ලන්තය හෝ වේවා ඕනෑම රටක තානාපතිවරුන්ට සහ ඒ නිලධාරීන්ට රටෙන් පිටවන ලෙස දැනුම්දිය හැකියි. නමුත් මේ ආණ්ඩුව ඒ අයට එසේ රටෙන් පිටවන ලෙස නොකියන්නේ එසේ කළොත් ඒ රටවලට යන්න මේ අයට වීසා බලපත් නොලැබෙන නිසයි. ආණ්ඩුව සුද්දන් ගෙන්වා අතුරුදන්වූවන් පිළිබඳ කරුණු සොයා බැලීමේ කොමිසමට පත් කිරීම ප්‍රශ්නයක් නැහැ... නමුත් සමාජය සහ සාමයික කේන්ද්‍රය සුද්දන් ගෙන්වා ඒ අය සමග එක්ව වැඩ කටයුතු කිරීම හොඳ නැහැ... මේ අනුව බැලූවාම ආණ්ඩුව කියන්නේ අපේ සුද්දන් හොඳයි... උwලාගේ සුද්දන් හොඳ නෑ.. කියායි. ඒ නිසා සුද්දෙක් ආවොත් පහර දෙනවා... විදේශිකයින්ට මෙසේ පහර දීමෙන් අගෞරවයට පත්වන්නේ බෞද්ධයින් වන අපයි. අප කියා සිටින්නේ උගත් පාඩම් සහ ප්‍රතිසන්ධාන කොමිෂන් සභා වාර්තාවේ නිර්දේශ ක්‍රියාත්මක කර 17 වැනි ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය යළි බලගන්වා, ස්වාධීන කොමිෂන් සභා සකී්‍රය කරමින් ලැටිමර් හවුස් මූලධර්ම ව්‍යවස්ථාවට ඇතුළත් කර අධිකරණය ස්වාධීන කරමින් තොරතුරු දැන ගැනීමට තිබෙන අයිතිය නීතිගත කළ යුතු බවයි. මේ ක්‍රියාමාර්ග ගනිමින් ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය සහ නීතිය ශක්තිමත් කර යහපාලනයක් ඇති කරනවා නම් සුද්දන් මේ රටට ගෙන්වා ගැනීම ඇතුලූ කිසිවක් අවශ්‍ය නොවන බව අපේ ස්ථාවරයයි. ආණ්ඩුව මේ කියා සිටින්නේ ඒ අය ගෙන්වා ගන්නා සුද්දන් සමග ඕනෑම අයෙකුට කතා කළ හැකි නමුත් උwලා ගෙන්වා ගන්නා සුද්දන් සමග කතා කිරීමට ඉඩ දිය නොහැකි බවයි. මේ අනුව බැලූවාම සුද්දන්ගේ සුදු හමේ සුදුකම තීරණය කරන්නේ විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයයි. අතුරුදන්වූවන් පිළිබඳ කරුණු සොයා බැලීම සඳහා මැක්ස්වෙල් පරණගම මැතිතුමා යටතේ කමිටුවක් පත් කළේ මේ ආණ්ඩුව සහ විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයයි. මේ කොමිසම හමුවේ දහස් ගණනක් සිය අතුරුදන්වූවන්  පිළිබඳ මේ වන විට සාක්‍ෂි ලබා දී තිබෙනවා. මේ කොමිසමේ විදේශිකයින් පස් දෙනෙකු ද, ශ්‍රී ලාංකිකයින් පස් දෙනෙකු ද සිටිනවා. ආණ්ඩුව ගෙන්වා ගත් විදේශිකයින් අතුරුදන්වූවන් පිළිබඳ ඒ තොරතුරු දන්නවා නම් මේ කියන අය ඒ පිළිබඳ තොරතුරු දැන ගැනීම ප්‍රශ්නයක් වන්නේ කෙසේද? එසේ නම් ආණ්ඩුව මුළින්ම කළ යුත්තේ අතුරුදන්වූවන් පිළිබඳ කරුණු සොයා බලන මේ කොමිසමෙන් විදේශිකයින් වහාම ඉවත් කිරීමයි. අතුරුදන්වූවන්ගේ කණ්ඩායමක් මේ පල්ලියට පැමිණ විදේශ තානාපති කාර්යාලවල නියෝජිතයින් කිහිප දෙනෙකුට කරුණු කියන්න උත්සාහ කළ බවත්, එවැනි කාර්යයකට ඉඩදිය නොහැකි බවත්, විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශය කියා සිටිනවා. විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශය මෙසේ ක්‍රියා කරන්නේ කිනම් නීතියක් යටතේ දැයි මම නම් දන්නේ නැහැ. මේ සිද්ධීන් සම්බන්ධයෙන් පොලිසිය ගෙන තිබෙන ක්‍රියාමාර්ග කවරේද, බොරැල්ල ෆාතිමා පල්ලියට මේ අය ඇතුලූ වූ අවස්ථාවේ දී පොලිසිය ඒ ස්ථානයට නොපැමිණියේ මන්ද යන්න පිළිබඳව ඒ අය කරුණු පැහැදිලි කළ යුතුයි. නමුත් මේ සිද්ධීන් සම්බන්ධයෙන් පිළිතුරු දෙන්නේ පොලිසිය නොව විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයයි. මේ සිද්ධීන් සහ විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශය අතර තිබෙන සම්බන්ධය කුමක්ද? මේ සිද්ධීන් සම්බන්ධයෙන් විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශය පිළිතුරක් ලබා දී තිබෙන නමුත් මේ සම්බන්ධයෙන් පිළිතුරු දිය යුත්තේ විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශය නොව පොලිසිය බාර අමාත්‍යාංශයයි. මේ සිද්ධීන් අනුව ජාත්‍යන්තරය සිතන්නේ අන්‍යාගමිකයින්ට මේ රටේ කිසිම වැඩ කටයුත්තක් කිරීමට නොහැකි තත්ත්වයක් උදා වී ඇති බවයි. මේ සම්බන්ධයෙන් විවිධ පාර්ශ්වයන් මගෙන් කරුණු විමසා සිටි අවස්ථාවේ දී මම කරුණු පැහැදිලි කරමින් කියා සිටියේ පල්ලියට පමණක් නොව, පන්සලට ද පහර එල්ල කර තිබෙන බවයි. මේ සිද්ධීන් පිළිබඳව ද, අලූත්ගම සහ බේරුවල ඇති වූ ගැටුම්කාරී තත්ත්වය පිලිබ¼දව ද මුළු ලෝකයේම අවධානය මේ වන විට යොමු වී තිබෙනවා. සංඝයා වහන්සේලා සුළු පිරිසක් නිසා ශ්‍රී ලංකාවේ බුද්ධ ශාසනයට විශාල අගෞරවයක් සහ අපකීර්තියක් අත්වී තිබෙනවා. බෞද්ධයින් ලෙස අප සියලූ දෙනාටම මේ ප්‍රශ්නයට මුහුණදීමට සිදුවෙලා. මේ සිද්ධීන්වලින් පැහැදිලි වන්නේ නීතීඥ උපුල් ජයසූරිය මහතාට අවශ්‍ය ජීවිත ආරක්‍ෂාව ලබා දීම පැහැරහැර සිටින ආණ්ඩුව මේ වන විට රට පුරා පන්සල් සහ පල්ලිවලට ප්‍රහාර එල්ල කිරීම ද ආරම්භ කර තිබෙන බවයි. එක්සත් ජාතික භික්‍ෂු පෙරමුණේ අනුශාසක ආචාර්ය ගිරාඹේ ආනන්ද අනුනාහිමියන් පොළොන්නරුව දියසේනපුර ශ්‍රී බෝධිරුක්ඛාරාමයේ දී ඉරිදා (03) සවස රැස්වීමක් පැවැත්වුවා. ඒ අවස්ථාවට එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ප්‍රාදේශීය සභා මන්ත්‍රීවරුන් කිහිප දෙනෙකු ද සහභාගි වුණා. මේ අතර නියමිත පරිදි මේ රැස්වීම පවත්වන්න එපා යැයි එක්සත් ජනතා නිදහස් සන්ධානයේ ප්‍රාදේශීය සභා මන්ත්‍රීවරයෙකු තර්ජනය කළා. ඒ බලපෑම් කිසිවකට යට නොවී ගිරාඹේ ආනන්ද අනුනායක හිමියන් ඇතුලූ පිරිස අදාළ රැස්වීම එම විහාරස්ථානයේ දී පැවැත්වුවා. මේ රැස්වීම පැවැත්වුවා යැයි  කියා ඊට පසුදා උâසනම එක්තරා පිරිසක් පැමිණ ශ්‍රී බෝධිරුක්ඛාරාමයට ප්‍රහාරයක් එල්ල කළා. පොලොන්නරුව, දියසේනපුර ශ්‍රී බෝධිරුක්ඛාරාමයට සඳුදා (04) උâසන ප්‍රහාර එල්ල කිරීමෙන් පසුව එදිනම සවස බොරැල්ලේ ෆාතිමා පල්ලියට ද පහර දුන්නා. ශ්‍රී ලංකා නීතීඥ සංගමයේ සභාපති උපුල් ජයසූරිය මහතා පසුපස නන්නාඳුනන වාහන ලූහුබැඳීමේ සිද්ධියෙන් පැහැදිලි වන්නේ ආණ්ඩුවේ මේ දේශපාලන පළිගැනීම් රාජ්‍ය සේවයට පමණක් සීමා වී නොමැති බවයි. නීතීඥ උපුල් ජයසූරිය මහතාගේ ජීවිත ආරක්‍ෂාව සඳහා ආණ්ඩුව මේ වනතුරුත් ප්‍රමාණවත් පොලිස් ආරක්‍ෂාවක් ඔහුට ලබා දී නැහැ. උපුල් ජයසූරිය මහතා පසුපස හwා ආ ඒ ත්‍රීරෝද රථ සහ යතුරුපැදි ඇතුලූ වාහන ලියාපදිංචි කර නොමැති අතර එසේ ලියාපදිංචි නොකරන්නේ ආරක්‍ෂක අංශයේ වාහන බව අප කවුරුත් දන්නවා. මේ තත්ත්වය යටතේ විශාල පිරිසක් වර්තමානයේ සිය රාජකාරී කරන්නේ බියෙන් සහ සැකයෙන් යුතුවයි. නීතිය අනුව ක්‍රියා කරමින් සිය යුතුකම සහ වගකීම ඉටු කළා යැයි කියා නිලධාරීන් කොපමණ පිරිසක් මේ ආණ්ඩුව සේවයෙන් පහ කර තිබෙනවාද? රාජ්‍ය සේවයේ කිසිඳු සේවකයෙකුට හෝ සේවිකාවකට බිය නොමැතිව සේවය කිරීමට නොහැකි තත්ත්වයක් උදා වී තිබෙන අතර රාජ්‍ය පරිපාලනයේ, පොලිසියේ, අධිකරණයේ සහ හමුදාවේ ඇතුලූ සෑම ෙක්‍ෂ්ත්‍රයකම දේශපාලන පළිගැනීම් සිදු වනවා. සියලූ දෙනාගෙන්ම පළිගන්නා ආණ්ඩුව සිය දේශපාලන පක්‍ෂයේ පාක්‍ෂිකයින්ගෙන් ද දේශපාලන වශයෙන් පළිගන්නවා. ඒ පාක්‍ෂිකයින්ගෙන් එසේ දේශපාලන වශයෙන් පළිගැනීමට හේතුව ඒ අය ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමය නියෝජනය නොකිරීමයි. එක්සත් ජාතික පක්‍ෂය ආණ්ඩුවට එරෙහි සියලූ බලවේග එකට ඒකරාශී කර ගෙන ඉදිරියට ගමන් කරනවා නම් දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්වූ මේ සියලූ පාර්ශ්වයන්ට ඉදිරියේ දී ගොඩනගන එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුව යටතේ සහන සලසා සාධාරණය ඉටු කළ යුතුව තිබෙනවා. දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්වූ විවිධ ලේකම්වරුන්, පොලිස් නිලධාරීන්, හමුදා නිලධාරීන්, අධිකරණ නිලධාරීන් ඇතුලූ අනෙකුත් සියලූ දෙනාටමත් ඉදිරි එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුව යටතේ සහන සලසා සාධාරණය ඉටු කරන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳව අපේ අවධානය යොමු විය යුතුයි. රටේ අගවිනිසුරුවරියගෙන් දේශපාලන වශයෙන් පළිගන්නා ආණ්ඩුවක් සිය මතයට විරුද්ධ සාමාන්‍ය ලිපිකරුවෙකුගෙන් හෝ කම්කරුවෙකුගෙන් මේ ආණ්ඩුව කෙසේ පළිගනීවිද? මේ දේශපාලන පළිගැනීම් එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයට පමණක් සීමා වී නොමැති බව අප කියා සිටින්නේ මේ පසුබිම මතයි. මේ අනුව වර්තමානයේ සිදුවන දේශපාලන පළිගැනීම් සම්බන්ධයෙන් වඩා පුළුල් ලෙස බැලිය යුතු කාලය එළැඹතිබෙනවා. සමෘද්ධි අරමුදල් සම්බන්ධ දිවි නැගුම ව්‍යාපෘතියට අදාළව ආණ්ඩුව අකමැති තීන්දුවක් ලබා දුන්නා යැයි කියා ආචාර්ය ශිරාණි බණ්ඩාරනායක මහත්මියව නීති විරෝධී ලෙස අගවිනිසුරු ධූරයෙන් පහ කළා. මේ ආණ්ඩුව උඩ සිට පහළට සියලූ දෙනාගෙන්ම දේශපාලන වශයෙන් පළිගෙන තිබෙන අතර ප්‍රධාන වශයෙන්ම දේශපාලන වශයෙන් පළිගත්තේ රටේ හිටපු අගවිනිසුරුවරිය වන ආචාර්ය ශිරාණි බණ්ඩාරනායක මහත්මියගෙනුයි. මේ ආණ්ඩුව සියලූ දෙනාගෙන්ම දේශපාලන වශයෙන් පළිගන්නා අතර මේ දේශපාලන පළිගැනීම් එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයට පමණක් හෝ ජනතා විමුක්ති පෙරමුණට පමණක් විපක්‍ෂයේ අනෙකුත් දේශපාලන පක්‍ෂවලට පමණක් හෝ සීමා වී නැහැ. පුරා අවුරුදු 20 ක් මුළුල්ලේ මේ රටේ පවතින්නේ පොදු ජන එක්සත් පෙරමුණු සහ එක්සත් ජනතා නිදහස් සන්ධාන ආණ්ඩුවයි. එසේ තිබිය දී චන්ඬිකා කුමාරතුංග මහත්මියගේ ආණ්ඩුව ඒ පාක්‍ෂිකයින්ගෙන්ම පළිගත්තා යැයි කියා සමහරුන් කියා සිටීම පුදුම සහගතයි. ඉදිරියේ දී ගොඩනගන එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුව යටතේ ස්වාධීන කොමිෂන් සභා සකී්‍රය කර යහපාලනයක් රටේ ඇති කරන නිසා අනාගතයේ දී කිසිඳු දේශපාලන පළිගැනීමක් මේ රටේ සිදුවීමට ඉඩ ඇත්තේ නැහැ. ස්වාධීන කොමිෂන් සභා සකී්‍රය කළත් අතීතයේ දී දේශපාලන පලිගැනීම්වලට ලක්වූ එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින්ට සහන සලසා සාධාරණය ඉටු කිරීම අපේ අරමුණයි. දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්වූ එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින්ට සහන සලසා සාධාරණය ඉටු කිරීමට අපට යුතුකමක් සහ වගකීමක් තිබෙන අතර ඒ බව අප අපේ ජාතික මහා සම්මේලනයේ දී පවා පිළිගෙන තිබෙනවා. ඒ අනුව 1994 සිට මේ මොහොත දක්වාම දේශපාලන පලිගැනීම්වලට ලක්වූ එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින් පිළිබඳ තොරතුරු විශාල ප්‍රමාණයක් මේ වන විට අප ඒකරාශී කර ගෙන සිටිනවා. දේශපාලන පලිගැනීම්වලට ලක්වූ මේ එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින්ට ඉදිරියේ දී ගොඩනගන එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුව යටතේ සහන සලසා සාධාරණය ඉටු කරන ආකාරය ගැන අප ඉදිරිපත් කරන අලූත් ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ සඳහන් කරනවා. 17 වැනි ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය යටතේ ස්වාධීන කොමිෂන් සභා එදා ක්‍රියාත්මක වූ  නිසා තවත් කොටසකට ඒ සහන නොලැබුණු අතර තවත් පිරිසකට ඒ සහන ලබා දිය යුතු ද, නැද්ද යන්න පිළිබඳව තවදුරටත් පරීක්‍ෂණ කළ යුතුව තිබුණා. ඒ පරීක්‍ෂණ කටයුතු අවසන් කර ඒ අයට සහන සලසා සාධාරණය ඉටු කිරීමට පෙර එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුව මාරු වුණා. ඊට පසුව දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්වූ එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින් විශාල පිරිසක් ද මේ වන විට සිටිනවා. දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්වූ එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයන් පිළිබඳ තොරතුරු රැස් කිරීමේ කටයුතු 1994 සිට අප ආරම්භ කළ අතර 2001 බලයට පත්වූ එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුව ඒ තොරතුරු මත පදනම්ව එසේ දේශපාලන පළිගැනීම්වලට ලක්වූ කොටසකට සහන සැලසුවා. දේශපාලන පළිගැනීමට ලක්වූ එක්සත් ජාතික පාක්‍ෂිකයින් පිළිබඳ තොරතුරු සහ ඒ අය වෙනුවෙන් සහන සැලසිය යුතු ආකාරය ඇතුලූ ගත යුතු ක්‍රියාමාර්ග සම්බන්ධයෙන් තොරතුරු ඇතුළත් සංයුක්ත තැටිය එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයේ දේශපාලන පළිගැනීම් පිළිබඳ කමිටුව මගින් මේ මොහොතේ එළිදැක්වුවා.

 
එක්සත් ජාතික පක්ෂය නිකුත් කළ පුවත් නිවේදනය PDF Print E-mail
අතීතයේ දී ශ්රීක ලංකාව පිටස්තර ලෝකයා හැදින්වූයේ ධර්මද්වීපය, ඉන්දියන් සාගරයේ මුතුඇටය යන වර්ණනා සහිතව ය. ඒ මෙරටේ තිබූ සාමකාමී සහජීවනය, සෞභාග්ය ය නිසාවෙනි. නමුත්, අවාසනාවකට එම තත්ත්වය සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් වී ඇති අතර, මේ වන විට අප රට ලෝකයේ පහත්ම රාජ්යක කුලකය අතර ස්ථානගතව සිටී. පුවත්පතක් අතට ගත් විට එය පිරි ඇත්තේ පුද්ගල පැහැර ගැනීම්, මිනීමැරීම්, කප්පම් ගැනීම්, ස්ත්රීප දූෂණ හා ළමා අපචාර වැනි දුරාචාරවලිනි. කාලයක් තිස්සේ පිම්මේ වර්ධනය වෙමින් පවතින මෙම අවාසනාවන්ත ඛේදජනක තත්ත්වයේ නවතම ප්රැකාශනය බවට පත්ව ඇත්තේ මීගලෑව, හුණුපොලගම ප්ර්දේශයේ සිව් හැවිරිදි ළදරුවෙකු පැහැර ගැනීමට ලක් වීමය. සහතිකවම මෙම සිදුවීම රටක් ලෙස අප මේ මොහොතේ පසුවන ඛේදනීය තත්ත්වයේ මනා පිළිඹිබුවකි. ත්රුස්තවාදයෙන් මේ රට මුදා ගත් බවට පාලක පන්තිය හා ඔවුන්ගේ හෙන්චයියන් කෙතරම් උදාරම් කතා පැවැත්වුව ද, ආත්ම වර්ණනා සිදු කළ ද කුඩා දරුවෙකු සිය නිවසේ ආරක්ෂා කර ගත නොහැකි තරමට අද තත්ත්වය සංකීර්ණ වී ඇත. රටේ ආර්ථිකය දේශපාලන හර පද්ධතීන් හා අධිකරණය පමණක් නොව පුද්ගල ආරක්ෂාව ද බරපතල තර්ජනයකට ලක්ව ඇති බවට මේ අවාසනාවන්ත සිදුවීම පැහැදිලි සාක්ෂියකි. 
රට තුළ නීතියේ ආධිපත්ය්ය බිඳවැටීම හා නීතිය ක්රිසයාත්මක නොවීම සම්බන්ධයෙන් පැහැදිලිම වගකීම භාර ගත යුත්තේ ජනාධිපතිවරයා ප්රපමුඛ රජය බව එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ ස්ථාවරයයි. නීතිය හා සාමය පවත්වා ගෙන යාමේ වගකීම භාර ව ඇති පොලිසිය 17 වන ව්ය වස්ථා සංශෝධනය අහෝසි කිරීම තුල මේ වන විට ශ්රීභ ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ ශාඛා සමිතියක් බවට පත්ව ඇති අතර අද එය තුළ ස්වාධීන, අපක්ෂපාතී, දක්ෂ නිලධාරීන්ට තැනක් නොමැති තරම් ය. වසර 147 ක සාඩම්බර ඉතිහාසයක් සහිත ශ්රීි ලංකා පොලිස් දෙපාර්තමේන්තුව තම ඉතිහාසයේ මෙතරම් දුර්වල වූ කාල පරාසයක් වාර්තා වී නොමැති තරම් ය. 
මැණිකක් අතින් ගත් කාන්තාවකට දෙවුන්දර තුඩුවේ සිට පේදුරු තුඩුව දක්වා තනිව රාත්රිරයක වුව ද ගමන් කළ හැකි බවට අදහසක් එකල සමාජගතව තිබුණ ද අද කාන්තාවකට, කුඩා දරුවෙකුට තියා පිරිමියෙකුට හෝ තම නිවසේ ආරක්ෂිතව සිටිය නොහැකි තත්ත්වයක් ඇතිව ඇත. සාමාන්යරයක් ලෙස ශ්රීත ලංකාවේ දිනකට ළමා අපචාර පහක් පමණ සිදු වන බවට මෑතක දී සිදු කළ සමීක්ෂණයක දී හෙළිව තිබුණි. මිනීමැරුම්, පුද්ගල ඝාතන, පැහැර ගැනීම් හි තත්ත්වය ද ඊට දෙවැනි නොමැත. මේ බොහෝ අපචාර පිටුපස දේශපාලන සෙවණැලි තිබූ බව ප්ර කට කරුණකි. නීතිය ක්රිැයාත්මක නොවීම හා තමන්ට නීතිය අදාළ නොවීම තුල ඕනෑම අපරාධයක් කර බේරි සිටිය හැකි බවට විශ්වාසයක් දේශපාලනය බලය සහිත වූවන් තුළ ඇති බව පෙනෙන්නට තිබේ. එබදු අවාසනාවන්ත සිදුවීම්වලින් පත්තර පිටු දිනපතා පිරී යන්නේ එබැවිනි. 
අනිවාර්යයෙන්ම, ශිෂ්ඨ රටක මෙවැනි සිදුවීම් අසන්නට දකින්නට නොලැබිය යුතුය. මෙවැනි දෑ පිටු දැකීමේ සැබෑ උවමනාවක් පාලකයන්ට ඇත්නම් මේවාට පහසුවෙන් තිත තබා වර්තමානයේ පවතින අපරාධ රැල්ල නතර කළ හැකිය. නමුත් කණගාටුවට කරුණ වන්නේ ඒ සදහා කිසිදු සාධාරණයක් ඔවුන් නොදැක්වීම ය. අප මේ මොහොතේ දැඩි වගකීමෙන් යුතුව රජයෙන් හා පොලිසියෙන් ඉල්ලා සිටිනුයේ මේ සිදුවීම සැහැල්ලුවෙන් බාර නොගෙන වග කිව යුතු ආකාරයෙන් ඒ සම්බන්ධයෙන් අවශ්ය කඩිනම් ප්රාතිචාර දක්වන ලෙසය. විශේෂයෙන්ම අතුරුදහන්ව ඇති කවිදු සේනානායක දරුවාගේ මාපියන් ඇතුලු රටවැසි සියලු දෙනා තුල මේ අවාසනාවන්ත සිදුවීම පිලිබද ඇති දුක පශ්චත්තාපය සැහැල්ලුවෙන් බාර නොගන්නා ලෙස අප රජයට යලි දැඩිව අවධාරනය කරන්නෙමු. 

2014.07.31

 
ජාතික විද්වත් මණ්ඩලය සමග 2014.07.30 වැනි දින ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර කෝට්ටේ, සිරිකොත එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ මූලස්ථානයේ පැවැත්වූ විශේෂ සාකච්ඡාවේදී අදහස් දැක්වූ එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ජාතික නායක සහ විපක්‍ෂ නායක රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා. PDF Print E-mail
බුද්ධ ශාසනයට රජයෙන් එල්ල වී තිබෙන තර්ජන සහ බලපෑම් සම්බන්ධයෙන් කරුණු සොයා බලා ඊට එරෙහිව ක්‍රියා කරමින් රටත් – ජනතාවත් දැනුවත් කිරීමට තීරණය කිරීම ගැන ජාතික විද්වත් මණ්ඩලයට මගේ ස්තඣතිය පුද කරනවා. 
ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමය, ශාසනය සිය පාලනය යටතට ගැනීමට උත්සාහ කරන අතර අසීමිත බලතල සහිත විධායක ජනාධිපතිකම මුළු ශාසනයේම පැවැත්මට තර්ජනයක් වී තිබෙනවා. බුද්ධ ශාසනය ආරක්‍ෂා කිරීම පිළිබඳවත්, ශ්‍රී ලංකාව පාලනය කරන රජය පිළිබඳවත් 1815 සිට ගිවිසුමක් තිබූ අතර ඒ ගිවිසුම සුද්දන්ගේ පාලන කාලයේදීත්, මහාමාන්‍ය ඩී.එස්. සේනානායක මැතිතුමාගේ කාලයේදීත්, සෝල්බරි ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාව යටතේත්, 1972 ජනරජ ව්‍යවස්ථාව යටතේත්, 1977 ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය යටතේත් ක්‍රියාත්මක වුණා. 
මේ ගිවිසුම අනුව මේ සෑම ව්‍යවස්ථාවක් යටතේම ශ්‍රී ලංකා රජය බුද්ධ ශාසනය ආරක්‍ෂා කර වර්ධනය කිරීම සඳහා බැඳී සිටිනවා. මේ ක්‍රමය අනුව බුද්ධ ශාසනය පිළිබඳව අවවාද, අනුශාසනා සහ උපදෙස් ලබා ගැනීම සඳහා මාර්ගයක් ද නිර්මාණය වුණා. බුද්ධ ශාසනය පිළිබඳ මෙසේ නිල වශයෙන් අවවාද, උපදෙස් සහ අනුශාසනා ලබා ගත්තේ මහ නාහිමිවරුන්ගෙන් සහ කාරක සංඝ සභා මගිනුයි. 
ඊට අමතරව ඕනෑම පුද්ගලයෙකුටම අවවාද, අනුශාසනා සහ උපදෙස් ලබාදීමට ඕනෑම භික්‍ෂුන් වහන්සේ නමකට හැකියාව තිබෙන අතර එසේ අවවාද සහ අනුශාසනා ලබා දීම භික්‍ෂූන් වහන්සේලාගේ කාර්ය භාරය බව අප සලකනවා. 
ජනාධිපති උපදේශකවරුන් ලෙස සමහර භික්‍ෂූන් වහන්සේලා පත් කිරීමත් සමග මේ ආණ්ඩුව යටතේ මේ ක්‍රමය සම්පූර්ණයෙන්ම උඩි යටිකුරු වී ගොස් තිබෙනවා. යම් භික්‍ෂුවක් ජනාධිපති උපදේශකයෙකු වුණාම උන් වහන්සේ වෙනත් අයෙකුට උපදෙස් ලබා දෙන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳ ප්‍රශ්නයක් පැන නගිනවා. මේ අනුව යමින් අග්‍රාමාත්‍ය උපදේශකවරුන් ලෙස අගමැතිවරයා ද, විපක්‍ෂ නායක උපදේශකවරුන් ලෙස මම ද භික්‍ෂූන් වහන්සේලා පත් කර ගත්තොත් තත්ත්වය කෙබඳු විය හැකිද? 
භික්‍ෂූන් වහන්සේලාට පොදුවේ රාජ්‍ය පාලකයා ඇතුලූ ඕනෑම අයෙකුට අවවාද, අනුශාසනා සහ උපදෙස් ලබාදීමට හැකියාවක් තිබෙන නිසා අප කිසිඳු අවස්ථාවකදී භික්‍ෂූන් වහන්සේලා උපදේශකවරුන් ලෙස පත් කර ගනිමින් උන්වහන්සේලාට ලේබල් ඇලෙව්වේ නැහැ. 
භික්‍ෂූන් වහන්සේලා මෙසේ ජනාධිපති උපදේශකවරුන් ලෙස පත් කර ගැනීම හේතුවෙන් යම් යම් බෙදීම් ඇති වී තිබෙන අතර වැඩි කල් නොගොස් මේ ආණ්ඩුව ඒ ඒ අමාත්‍යාංශ සඳහා ද උපදේශකවරුන් ලෙස භික්‍ෂූන් වහන්සේලා පත් කර ගනීවි. 
අප කළ යුත්තේ භික්‍ෂූන් වහන්සේලා එසේ උපදේශකවරුන් ලෙස පත් කර ලේබල් ගැසීම නොව, ඕනෑම පුද්ගලයෙකුට ඕනෑම අවස්ථාවකදී අවවාද, උපදෙස් සහ අනුශාසනා ලබාදීමට භික්‍ෂූන් වහන්සේලාට තිබෙන හිමිකම ආරක්‍ෂා කිරීමයි. භික්‍ෂූන් වහන්සේලා කියන්නේ ගෞතම බුදු රජාණන් වහන්සේගේ ශාසනයට අයිති පැවිදි පක්‍ෂයයි. ජනාධිපති තනතුර අනුව හෝ දේශපාලන පක්‍ෂ අනුව හෝ අමාත්‍යාංශ අනුව හෝ ඒකාධිපති රෙජීමය අනුව හෝ ශාසන ඇත්තේ නැහැ. මේ රටේ ශාසනයක් තිබෙනවා නම් ඒ ගෞතම බුදු රජාණන් වහන්සේගේ බුද්ධ ශාසනය පමණයි. 
ඒකාධිපති රෙජීමය උපදේශකවරුන් ලෙස භික්‍ෂූන් වහන්සේලා පත් කර ගැනීමත් සමග ආණ්ඩුවේ වැඩ කටයුතු සඳහා අවවාද, උපදෙස් සහ අනුශාසනා ලබා දෙන්නේ ඒ උපදේශක භික්‍ෂූන් වහන්සේලායි. ඒ වැඩ කටයුතු සඳහා ආණ්ඩුව මහ නාහිමිවරුන්ගේ සහ කාරක සංඝ සභාවල අවවාද, උපදෙස් සහ අනුශාසනා ලබා නොගන්නා අතර ඒ කිසිවක් ඉල්ලා සිටින්නේ ද නැහැ. මේ සමහර උපදේශක භික්‍ෂූන් වහන්සේලා ඒ ඒ මැතිවරණවලට ද ඉදිරිපත්ව තරග කර තිබෙනවා. ක්‍රියාකාරී දේශපාලනයට පිවිස මැතිවරණවලට ඉදිරිපත් වීම ජනාධිපති උපදේශකවරයෙකු කළ යුතු කාර්යයක්ද? 
ආණ්ඩුවේ මේ ක්‍රියා කලාපය හේතුවෙන් සිදුව තිබෙන්නේ බුද්ධ ශාසනය වෙනුවෙන් වැඩ කටයුතු කිරීමට මහ නාහිමිවරුන්ට තිබෙන අවස්ථාව අහිමි වීමයි. මේ අනුව ආණ්ඩුව සිදු කරන්නේ මේ බුද්ධ ශාසනික ක්‍රියාවලිය අඩපණ කිරීමයි.මේ තත්ත්වය යටතේ ශාසනය මාර්ගයෙන් සහ කාරක සභා මාර්ගයෙන් නිල වශයෙන් කටයුතු කිරීමට අවශ්‍ය නොවන අතර කාරක සභාවේ ස්ථාවරය කුමක් වුවත් ජනාධිපතිවරයාගේ කාර්යාලයට ගියොත් ඕනෑම කටයුත්තක් කර ගත හැකියි. 
භික්‍ෂූන් වහන්සේලා ජනාධිපති උපදේශකවරුන් ලෙස පත් කර ගනිමින් ඒකාධිපති රෙජීමය එම භික්‍ෂූන් වහන්සේලා සහ කාරක සංඝ සභා අතර තරගකාරී ක්‍රමයක් ඇති කර තිබෙනවා. මේ ආණ්ඩුව යටතේ බුද්ධ ශාසන අමාත්‍යාංශය ක්‍රියා කරන්නේ මහ නාහිමිවරුන් සහ කාරක සභා කියන ආකාරයට ශාසනයේ වැඩ කටයුතු කිරීමට නොව, ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමයට බුද්ධ ශාසනය යටපත් කිරීමට අවශ්‍ය පසුබිම සකස් කිරීමටයි. 
මහ නාහිමිවරුන්ට සහ කාරක සභාවලට වඩා විශාල ගරු සැලකිල්ලක් ආණ්ඩුව මේ උපදේශක භික්‍ෂූන් වහන්සේලාට ලබාදී තිබෙනවා. මෙසේ බලතල ලබා දෙමින් ආණ්ඩුව මහසෙන් රජතුමාගේ කාලයේ පැවැති වෛතුල්‍යවාදය යළි පතුරුවමින් සිටිනවා. මහා සංඝයා වහන්සේලාගේ සහ කාරක සභාවල උපදෙස්වලට මේ ආණ්ඩුව ඇහුම්කන් දෙන්නේ නැහැ. 
මත් කුඩු ශ්‍රී ලංකාවට ගෙන්වා බෙදා හැරීම සම්බන්ධයෙන් වහාම පියවර ගන්නැයි මහ නාහිමිවරුන් ආණ්ඩුවෙන් ඉල්ලා සිටියත් ආණ්ඩුව ඒ සම්බන්ධයෙන් කිසිඳු පියවරක් ගත්තේ නැහැ. අප්‍රිකාවට සහ යුරෝපයට ශ්‍රී ලංකාවෙන් මත් කුඩු බෙදා හරින තත්ත්වයක් තිබෙන බව ආරක්‍ෂක අමාත්‍යාංශයම දැන් කියා සිටිනවා. 
මත් කුඩු ගෙන්වා බෙදා හරින අයට එරෙහිව දැඩි ලෙස නීතිය ක්‍රියාත්මක කරන්නැයි සියලූ පාර්ශ්වයන් අවුරුදු ගණනාවක් මුළුල්ලේ ආණ්ඩුවෙන් ඉල්ලා සිටියත් ඒ සම්බන්ධයෙන් කිසිඳු පියවරක් නොගත් ආණ්ඩුව, මත් කුඩු ජාවාරම රට පුරාම ක්‍රියාත්මක වීමට ඉඩ හැර තිබෙනවා. 
කැසිනෝ සූදු ව්‍යාපාරය ශ්‍රී ලංකාවේ නීතිගත කිරීමෙන් වැළකී සිටින ලෙස මහ නාහිමිවරුන් ප්‍රධාන සර්වාගමික නායකයින් ආණ්ඩුවට තරයේ අවවාද කළත් ආණ්ඩුව ඒ කිසිදු අවවාදයක් පිළිගත්තේ නැහැ.
මේ සම්බන්ධයෙන් පාර්ලිමේන්තුවට රෙගුලාසි ඉදිරිපත් කළ අවස්ථාවේ දී මේ කැසිනෝ සූදු ව්‍යාපාරය සඳහා බදු සහන ලබා නොදෙන බව බැසිල් රාජපක්‍ෂ අමාත්‍යවරයා කියා සිටියා. කැසිනෝ සූදු ව්‍යාපාරය සඳහා බදු සහන ලබා නොදීම නීතිගත කරන ලෙසට ඉල්ලමින් කරු ජයසූරිය මහතා පුද්ගලික නීති කෙටුම්පතක් පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කළ අවස්ථාවේ දී ආණ්ඩු පක්‍ෂය ඒ කෙටුම්පත ප්‍රතිෙක්‍ෂ්ප කළා. 
මහනුවර ශ්‍රී දළ¼දා පෙරහැර පැවැත්වෙන සමයේ දී ඒ නගරයේ රාත්‍රී කාර් ධාවන තරග පවත්වන්න එපා යැයි මහ නාහිමිවරුන් ඉල්ලා සිටියත් ආණ්ඩුව ඊට ඇහුම්කන් නොදී මහනුවර නගරය වටා රාත්‍රී කාර් ධාවන තරග පැවැත්වුවා. 
මේ අනුව පැහැදිලි වන්නේ ආණ්ඩුව කාරක සංඝ සභාවල අවවාද, උපදෙස් සහ අනුශාසනා ලබා නොගෙන ඒ කාරක සභා අඩපණ කර ඇති බවයි. කාරක සභාවල උපදෙස් ලබා නොගෙන සංඝයා වහන්සේලා සමග Vජුව වැඩ කටයුතු කිරීම සඳහා ආණ්ඩුව භික්‍ෂූන් වහන්සේලා ජනාධිපති උපදේශකවරුන් ලෙස පත් කර ගෙන සිටින අතර ඊට බුද්ධ ශාසන අමාත්‍යාංශය ද යොදවා ගෙන තිබෙනවා. 
එමෙන්ම සමස්ත බුද්ධ ශාසනය දෙස බලා වැඩ කටයුතු නොකර ශාසනය ඇතුළත විවිධ සංඝ බලවේග ගොඩ නැගීමට ද ආණ්ඩුව සහයෝගය ලබා දෙමින් සිටිනවා. මේ සංඝ බලවේග ක්‍රියා කරන්නේ මහ නාහිමිවරුන්ට සහ ඒ ඒ නිකායන්ට විරුද්ධවයි. මේ සංඝ බලවේග හේතුවෙන් ජාතික සහ ජාත්‍යන්තර වශයෙන් බුද්ධ ශාසනයට විශාල අපකීර්තියක් ඇති වුණත් ඒ අපකීර්තිය නැති කිරීමට ආණ්ඩුව ක්‍රියා කරන්නේ නැහැ. 
නමුත් ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමයට යම් අපකීර්තියක් ඇති වුණොත් ඒ අපකීර්තිය නැති කිරීම සඳහා සමස්ත රාජ්‍ය යාන්ත්‍රණයම යොදවනවා. නමුත් මේ යම් යම් සංඝ බලවේගවල ක්‍රියා කලාපය හේතුවෙන් බුද්ධ ශාසනය අපකීර්තියට පත්වන අවස්ථාවේ දී ඒ ක්‍රියාවන් අනුමත නොකරන බව කියමින් ඒ අපකීර්තිය නැති කිරීම සඳහා ආණ්ඩුව රාජ්‍ය යාන්ත්‍රණය යොදවන්නේ නැහැ. 
මේ සෑම ක්‍රියාමාර්ගයකින්ම ආණ්ඩුව උත්සාහකරන්නේ සිය අවශ්‍යතාවය පරිදි මේ රටේ බුද්ධ ශාසනය මෙහෙවීමටයි. ඒ කියන්නේ මහ නාහිමිවරුන් සහ කාරක සභා ඇතුලූ ශාසනයේ අදාළ අංශ අඩපණ කර මුළු ශාසනය පුරාම සිය බලය සහ අණසක ක්‍රියාත්මක කිරීමයි. ආණ්ඩුව උත්සාහ කරන්නේ මාධ්‍යයේ ඇති කළ මර්දනය ශාසනයේ ද ක්‍රියාත්මක කිරීමටයි. 
ශාසනය මර්දනය කිරීමට ආණ්ඩුව දරන උත්සාහය පරාජය කිරීමට අප ක්‍රියා නොකළහොත් වෛතුල්‍යවාදය නැවත මේ රටේ හිස ඔසවනවා. මාධ්‍යය පාලනය කරනවා වගේම ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමයට වුවමනා වී තිබෙන්නේ ශාසනය ද පාලනය කිරීමටයි. මේ අනතුර සම්බන්ධයෙන් රටත් – ජනතාවත් දැනුම්වත් කිරීමට අප ක්‍රියා කළ යුතුයි. 
මත් කුඩු විකුණන, කැසිනෝ සූදු ගහන, එතනෝල් බෙදා හරින දූෂිත ආණ්ඩුවකට මහා සංඝ රත්නයේ විරෝධය මධ්‍යයේ වැඩි දුර ගමන් කළ නොහැකියි. එක්කෝ මහා සංඝ රත්නයට යටත් විය යුතුයි. නැත්නම් ශාසනය පාලනය කළ යුතුයි. මත් කුඩු විකිණීම, කැසිනෝ ගැසීම සහ එතනෝල් බෙදා හැරීම නතර කිරීමට අකමැති නිසා ආණ්ඩුව උත්සාහ කරන්නේ මාධ්‍ය පාලනය කළා වගේම ශාසනය ද පාලනය කිරීමටයි. 
ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමය තිබෙන තුරු ශාසනය අඩපණ වන නිසා අප කළ යුත්තේ ශාසනය බේරා ගැනීම සඳහා ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමය පන්නා දැමීමට සියලූ දෙනාම එකට ඒකරාශී වීමයි. එවිට අපේ පැරණි සිරිත් විරිත් අනුව බුද්ධ ශාසනය දියුණු කර ආරක්‍ෂා කිරීමට අපට හැකියාව සහ අවස්ථාව ලැබෙනවා. 
එක්සත් ජාතික පක්‍ෂය මේ කරුණු සම්බන්ධයෙන් යෝජනා ගණනාවක් ඉදිරිපත් කර තිබෙන අතර අසීමිත බලතල සහ විධායක ජනාධිපති ක්‍රමය අහෝසි කරනවාට අප පමණක් නොව, සියලූම දේශපාලන පක්‍ෂ මේ වන විට පොදු එකඟතාවයකට පැමිණ සිටිනවා. එමෙන්ම 17 වැනි ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය යළි බලගන්වා ස්වාධීන කොමිෂන් සභා සකී්‍රය කළ යුතුයි. එවිට නීතිගරුක සහ දේශපාලනයෙන් තොර නිලධාරීන් බෞද්ධ කටයුතුවල යෙදවීමට අපට හැකියි. 
එමෙන්ම අධිකරණයේ ස්වාධීනත්වය ආරක්‍ෂා කිරීම සඳහා පොදු රාජ්‍ය මණ්ඩලය පිළිගන්නා ලෙැටිමර් හවුස්ෙ මූලධර්ම ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාව මගින් තහවුරු කළ යුතුයි. එවිට බුද්ධ ශාසනය ආරක්‍ෂා වන අයුරින් බිය නැතුව තීන්දු තීරණ ලබා දීමට අධිකරණයට හැකියාව තිබෙනවා. 
මේ අතර පාර්ලිමේන්තුවේ අධීක්‍ෂණ කාරක සභා ඇති කළ යුතු බවට අප යෝජනා කර තිබෙන අතර ඒ අදාළ අධීක්‍ෂණ කාරක සභා මගින් බුද්ධ ශාසනයේ සිදුවන්නේ කුමක්ද කියා පාර්ලිමේන්තුවට කරුණු සොයා ගත හැකියි. 
තොරතුරු දැන ගැනීමට තිබෙන අයිතිය තහවුරු කළ විට ආණ්ඩුව මහ නාහිමිවරුන් සහ කාරක සභා අඩපණ කර විවිධ බලවේග ගොඩනගැනීමට දරණ උත්සාහය පිළිබඳ සියලූ තොරතුරු හෙළි වනවා. 
බුද්ධ ශාසනය ආරක්‍ෂා වන්නේ ඒකාධිපති රාජපක්‍ෂ රෙජීමය පන්නා දැමුවොත් පමණක් වන අතර ඒකාධිපති රෙජීමය බලයෙන් පහ කළාට පසුව මේ දේශපාලන පියවර සියල්ල වහාම ගත යුතු බව එක්සත් ජාතික පක්‍ෂයේ ස්ථාවරයයි. 

එහිදී අදහස් දැක්වූ ජාතික විද්වත් මණ්ඩලයේ සභාපති මහාචාර්ය සුනිල් ශාන්ත මහතා මෙසේ පැවසීය. 
මෑතක සිට රට පුරා ඇති වන ආගම්වාදී සහ ජාතිවාදී ගැටුම් ගැන ජාතික විද්වත් මණ්ඩලය අතිශය කණගාටු වනවා. විවිධ සංවිධාන බුද්ධ ධර්මයේ නාමයෙන් මේ ගැටුම්කාරී තත්ත්වයන් ඇති කිරීම අප තරයේ ප්‍රතිෙක්‍ෂ්ප කරනවා. 
බුදුන් වහන්සේගේ අවිහිංසාවාදී ධර්මය අනුව ක්‍රියා කරනවා නම් අපට අපේ සතුරෙකුටවත් කරදරදයක්, හිරිහැරයක්, අවැඩක් කිරීමට හැකියාවක් ඇත්තේ නැහැ. එම නිසා බුදුන් වහන්සේගේ අවිහිංසාවාදී ධර්මය අනුව ක්‍රියා කිරීමට සියලූ දෙනාම වගබලා ගත යුතු අතර ඒ වෙනුවෙන් ජනතාව පෙළගැස්ස වීමට අප කටයුතු කරනවා. 

එහිදී අදහස් දැක්වූ ජාතික විද්වත් මණ්ඩලයේ උප සභාපති ආචාර්ය අයි. දසනායක මහතා මෙසේ පැවසීය.
ඇතැම් අයගේ අත්තනෝමතික ක්‍රියාවන් හේතුවෙන් බුදු දහමට එල්ල වන චෝදනා නිවැරදි කරමින් අපකීර්තිය නැති කර බුද්ධ ධර්මයේ සහ ශාසනයේ ගෞරවය පිළිගැනීම සහ සත්‍යවාදී බව ලොවට හෙළි කිරීම අප සියලූ දෙනාගේම යුතුකම, වගකීම සහ කාර්යභාරය වනවා. 
බෞද්ධ පදනම, සාරධර්ම, ගුණධර්ම සහ බෞද්ධ වත්පිළිවෙත් අනුව ක්‍රියා කරමින් සියලූ දෙනාටම සෙතක් සැලසීම බුදු දහම අනුව අප සියලූ දෙනාගේම අරමුණ විය යුතු බව පැහැදිලිව අවධාරණය කරනවා. 
ජාතික විද්වත් මණ්ඩලයේ ජාතික සංවිධායිකා ආචාර්ය චන්ද්‍රා ජයකොඩි මහත්මිය ද, මහාචාර්ය එච්.ඩබ්ලිව්. සිරිල් මහතා ද එහිදී අදහස් දැක්වූ අතර මේ අවස්ථාවට විද්වතුන් විශාල පිරිසක් එක්ව සිටියහ.

 
2014 අපොස උසස් පෙළ විභාගයට පෙනී සිටින ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යාවන්ට සුභ පැතීම සඳහා 2014.07.28 වැනි දින නුගේගොඩ, රොටරි ජාත්‍යන්තර පාසල් පරිශ්‍රයේ පැවැත්වෙන ප්‍රවීණ දේශක උපුල් ශාන්ත සන්නස්ගල මහතාගේ ෙඅපේ සිංහල පන්තියටෙ පැමිණි අවස්ථාවේ දී එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ජාතික නායක ස PDF Print E-mail
අපේ සිංහල පන්තියටෙ ඇවිත් බලන්නැයි උපුල් ශාන්ත සන්නස්ගල මහතා මට මීට පෙර කියා තිබුණා. ඒ අනුව මේ ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යාවන් 2014 අපොස උසස් පෙළ විභාගයට මුහුණ දෙන අවස්ථාවේ දී මේ ස්ථානයට පැමිණ ඒ ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යාවන්ට සුභ පැතිය යුතු යැයි මම තීරණය කළා. 
උසස් පෙළ විභාගයට මුහුණ දෙනවා කියන්නේ සටනකට මුහුණදෙනවා හා සමාන වන අතර මමත් මගේ තරුණ කාලයේ දී ඒ විභාගවලට මුහුණ දුන්නා. උසස් පෙළ විභාගය කියන්නේ ජීවිතයේ පළමු කඩඉම වන අතර ඉදිරි අනාගතය තීරණය කරනු ලබන්නේ ඒ විභාගයේ ප්‍රතිඵල මතයි. ඔබලා වගේම ඔබලාගේ ගුරුවරයා වන උපුල් ශාන්ත සන්නස්ගල මහතා ද මේ විභාග සටනට ඔහුගේ කාලයේ දී මුහුණ දී තිබෙනවා. 
උසස් පෙළ සඳහා මම මගේ තරුණ කාලයේ දී අධ්‍යයනය කළේ ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා, ඉතිහාසය, භඣගෝල විද්‍යාව සහ ඉංග්‍රීසි භාෂාවයි. වර්තමාන තත්ත්වය එදාට වඩා සම්පූර්ණයෙන්ම උඩි යටිකුරු වී තිබෙනවා. එදා මේ විභාග සඳහා තදබදයක් සහ තරගකාරීත්වයක් නොතිබූ අතර උසස් පෙළ විෂයයන් හතර සමත් වන ඕනෑම අයෙකුට විශ්ව විද්‍යාලයට ඇතුලූ වීමට අවස්ථාව හිමිවුණා. 
නමුත් වර්තමානයේ දී තරගකාරීත්වය, විෂය මාලා යල් පැනගොස් තිබීම, විශ්ව විද්‍යාලයෙන් ලබා ගන්නා උපාධිය රැකියාවකට සුදුසු ද, රැකියා බිහි කරන අධ්‍යාපන ක්‍රමයක් තිබෙනවාද ආදී ප්‍රශ්න ගණනාවක් උද්ගත වී තිබෙනවා. 
අප සියලූ දෙනාටම ජීවිතයේ බලාපොරොත්තු තිබෙනවා. ඔබටත් ජීවිතයේ බලාපොරොත්තු තිබෙනවා. ඒ වගේම මටත් ජීවිතයේ බලාපොරොත්තු තිබුණා. එදා මට අවශ්‍ය වූයේ වෘත්තීයෙන් නීතීඥයෙකු වීමටයි. පසුව මේ සමාජ ක්‍රමය වෙනස් කළ යුතු යැයි මම තීරණය කළා. ඒ තීරණයේ ප්‍රතිඵලයක් ලෙස මම දේශපාලනයට ප්‍රවිෂ්ඨ වුණා. 
පළමුව ඇති වන බලාපොරොත්තුව පසු කාලයකදී වෙනස් වීමට ඉඩ තිබෙනවා. නමුත් අප මුලින්ම කළ යුත්තේ මේ උසස් පෙළ කියන කඩඉම සාර්ථක ලෙස පැන විභාගය සමත් වීමයි. උසස් පෙළ සමත් වුණාට පසුව ඉදිරියේ දී කරන්නේ කුමක්ද කියා ඔබට තීරණය කළ හැකියි. 
සිය බලාපොරොත්තු ඉටු නොවන නිසා රැකියාවක් සඳහා විදේශ රටකට යා යුතු යැයි බොහෝ තරුණ තරුණියන් කල්පනා කරන අතර ඇතැම් තරුණ තරුණියන් අමාරුවෙන් හෝ මේ රටේම ජීවත් විය යුතු යැයි සිතනවා. 
ඔබ කැමැති සමාජය ඔබට ගොඩනගා ගැනීමට අවශ්‍ය ද? ඔබට අවශ්‍ය වන්නේ කිනම් ආකාරයක සමාජයක් ද? යල් පැනපු සමාජයක් ද, නැතිනම් අලූත් සමාජයක් ද? ඔබ බලාපොරොත්තු වන ඒ අලූත් සමාජය ගොඩනැගීම සඳහා බිය නැතුව ඉදිරියට යන්න නම් මුලින්ම මේ උසස් පෙළ විභාගය ඔබ හො¼දින් සමත් විය යුතුයි. 
සියලූ දෙනාටම අරමුණක් තිබෙනවා. එමෙන්ම සියලූ දෙනාටම සිහිනයක් තිබෙනවා. ඒ අරමුණු සහ සිහින ජය ගැනීම සඳහා ඔබ මේ විභාගය හො¼දින් සමත් විය යුතුයි. මේ විභාගයට බිය නැතුව මුහුණදීම සඳහා ඔබලාගේ ගුරුවරයා වන උපුල් ශාන්ත සන්නස්ගල මහතා අපේ සිංහල පන්තියේ සිටින ඔබ සියලූ දෙනාම දැනුමින් සන්නද්ධ කර තිබෙනවා. 
ඔබේ විශ්වාසය අනුව ඔබ ක්‍රියා කළ යුතුයි. කිසිවකට බිය විය යුතු නැහැ. එමෙන්ම කිසිඳු හේතුවක් මත පසු බසින්න එපා... හැකි තරම් ඉවසා මොළය පාවිච්චි කිරීමට පුරුදු වන්න... එවිට සියල්ල සාර්ථක වේවි. 
උපුල් ශාන්ත සන්නස්ගල මහතා ඔබලාට ඒ දැනුම ලබාදී තිබෙන නිසා අප ප්‍රථමයෙන්ම කළ යුත්තේ සියලූ දෙනාම එක්ව ඔහුට ස්තඣති කිරීමයි. හැමදාම ඉගැන්වීමේ කටයුතුම පමණක් නොකර සමාජය වෙනස් කිරීම සඳහා අප සමග ඉදිරියට එන්නැයි උපුල් ශාන්ත සන්නස්ගලගෙන් මම ඉල්ලා සිටියා. එවිට ඔබේ බලාපොරොත්තු සහ අරමුණුත් ඉටු වේවි. 
අප කළ යුත්තේ මේ රටේ තරුණ තරුණියන් වෙනුවෙන් අනාගතයක් ගොඩනැගීමයි. තරුණ තරුණියන්ගේ ඒ අනාගතය ගොඩනැගීම සඳහා අප සියලූ දෙනාම එකට එක්විය යුතුයි. ඒ අනාගතය ගොඩනැගීම සඳහා ඔබත්, මමත්, උපුල් ශාන්ත සන්නස්ගලත් ඇතුලූ අප සියලූ දෙනාම එකට එක්වෙමු. 

එහිදී අදහස් දැක්වූ ප්‍රවීණ දේශක උපුල් ශාන්ත සන්නස්ගල මහතා මෙසේ පැවසීය. 
අප ජාතිවාදීද? නැහැ... ආගම්වාදීද? නැහැ... මේ අපේ සිංහල පන්තියේ සිටින ඔබ අලූත්ගමට සහ බේරුවලට පහර දීමට සිතනවාද? නැහැ... සෑම ජාතියකටම, සෑම ආගමකටම, සෑම කුලයකටම, සෑම පන්තියකටම අයත් සියලූ දෙනාම අපේ මේ සිංහල පන්තියේ සිටිනවා. ඒ වගේම රටේ සෑම ප්‍රදේශයකින්ම පැමිණි සෑම තරාතිරමකටම අයත් තරුණ තරුණියන් මේ පන්තියේ එකට එක්ව සමගියෙන්, සහෝදරත්වයෙන් සහ එක්සත්ව සිටිනවා. 
උසස් පෙළ විභාගයට මුහුණ දෙන අපේ සිංහල පන්තියේ තරුණ තරුණියන්ට සුභ පැතීම සඳහා රාජ්‍ය නායකයෙකු වන රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා පැමිණ සිටිනවා. රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා කියන්නේ මේ රටේ හිටපු විශිෂ්ඨතම අග්‍රාමාත්‍යවරයායි. 
අපේ රටේ ඒ ඒ අමාත්‍යාංශ සහ ආයතන කරන්නේ ඒ අයට අදාළ වැඩ නොව, ඒ අයට කිසිසේත් අදාළ නොමැති වැඩයි. රාජ්‍ය භාෂා අමාත්‍යාංශය සරුංගල් උඩ යවන විට රටේ අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය ලෝකයේ ලොකුම පෙරහැර සංවිධානය කරනවා. මේ අනුව පැහැදිලි වන්නේ මේ රටේ උද්ගත වී ඇති තත්ත්වයයි. 
මේ ආණ්ඩුවට පසුව එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ ආණ්ඩුවක් මේ රටේ බිහි වනු ඇති අතර ඒ ආණ්ඩුවත් මේ සමාජ පෙරළිය සිදු කර වැරදි නිවැරදි නොකළහොත් අප ඒ අයටත් මෙසේම පහර දෙන බව සිහිපත් කළ යුතුයි. 
මේ අවස්ථාවට එක්සත් ජාතික පක්‍ෂ බස්නාහිර පළාත් සභා මන්ත්‍රී එස්.එම්. මරික්කාර් සහ මහාචාර්ය ධම්මික ගංගනාත් දිසානායක යන මහත්වරු ද, 2014 උසස් පෙළ විභාගයට පෙනී සිටින තරුණ තරුණියන් විශාල පිරිසක් ද එක්ව සිටියහ.

 
එක්සත් ජාතික පක්ෂ නායකත්ව මණ්ඩලයේ ගරු සභාපති, පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රීඉ කරු ජයසුරිය මහතා නිකුත් කළ නිවේදනය. ඌවෙන් පටන් ගනිමු. PDF Print E-mail

තවත් මැතිවරණයක් අප හමුවට පැමිණ තිබේ. ඌව පළාත් සභාව විසුරුවා හැර ඇති අතර, ඉදිරි පළාත් සභා මැතිවරණය වෙනුවෙන් නාමයෝජනා භාර ගැනීමට දින වකවානු ප්රරකාශයට පත් කර ඇත. තව දුරටත් මේ රටේ ජනතාව තලා පෙලා පීඩාවට පත් කරන දූෂිත, අකාර්යක්ෂම, පවුල් වාදයට තිත තැබීම සදහා ස්වර්ණමය අවස්ථාවක් ජනතාවට දැන් හිමිව තිබේ. විසි වසරක් පුරා රටේ මුළු මහත් සමාජ දේහය වටා සිටි පීඩනය තුරන් කිරීමට කාලය එළඹ ඇති අතර, එය ලබන වසරේ හෝ තවත් එයිනුත් වසරකට පසුව නොව අදම සිදු කිරීම වැදගත්ය. විශේෂයෙන්ම අප එසේ පමාවුවහොත්, ජනතාව අඩු උනන්දුවක් දැක්වීම තුල ගැසට් නිවේදන හරහා අත්ය වශ්යම ආහාර මිල ඉහල දමමින් ජනතාව දුකට හා අපේක්ෂා භංගත්වයට පත් කරන මේ අදහා ගත නොහැකි වංචනික පාලනය තව දුරටත් විරාජමානව එසේම පවතිනු ඇත. 
අප එසේ කිරිම පැහැර හැරියහොත් රට ගිනි ගනිද්දී නිශ්ඵල ක්රිමයාවන්හි නිරත වෙමින් වීනා වයමින් සිටින මේ ශ්රීට ලංකා නීරෝවරු තවදුරටත් එසේ කටයුතු කරනවා ඇත. මේ වන විට දුප්පත් ජනතාව අපේක්ෂා භංගත්වයට පත්ව ඇති අතර, සරණ පතා යා යුතු තැනක් පිළිබඳව සුළු හෝ අදහසක් ඔවුන්ට නොමැත. යුද්ධයෙන් හෙම්බත් වූ රණවිරුවන්ට තවදුරටත් නිදහසක් නොමැත. රැකියා විරහිතවූවන්ට පාන් කියා ගත නොහැකි තරමට තත්ත්වය උග්රුව ඇත. වර්තමානයේ රට තුළ පවතිනුයේ එබදු තත්ත්වයකි. පාලක රාජපක්ෂ සමාගම උඩින්, මැදින්, වමෙන් හා දකුණෙන් වන සේ සෑම කොණකින්ම මේ රට අනුභව කරමින් සිටිති. රටේ සාරය බරපතල උණ වසංගතයකින් බරපතල ලෙස පිඩාවට පත්ව ඇති අතර, එම උණ වසංගතය වනුයේ දූෂණය, පවුල් වාදය, ඥාති සංග්රයහය සහ එහි සම්පූර්ණ ආශිර්වාදය හිමිව ඇති ජාතිවාදී, ආගම්වාදී ස්වෝත්තමවාදයය. ඌව පළාත් සභා මැතිවරණය පැවැත්වෙනුයේ මෙබඳු කුරිරුවූත් කර්කශවුත් පසුබිමකය. 
දැන් යළිත් වතාවක් වත්මන් පාලකයන් දිව දෙකෙන් කථා කිරීමට පටන් ගෙන ඇත. සත්යකය යටපත් කරමින්, බොරුව සමාජගත කරමින්, වංචාවෙන්, දූෂණයෙන් පිරුණු තම කැත ශරීර ඉන් වසා ගනිමින් දෙවිවරු සේ පෙනී සිටිම ඔවුන් අරඹා ඇත. නමුත්, ඇස් මායාවට ඔබ්බෙන් තවත් යමක් ඇති බව අවබෝධ කර ගැනීමට ජනතාව දැන් අරඹා තිබේ. එය නිසැකවම ඌව පළාත් සභා මැතිවරණයේදී පෙනී යනවා ඇත. විශේෂයෙන්ම ඌව පළා‍තේ ජනතාවට හා පොදුවේ රටේ සමස්ත ජනතාවට දෑස් විවර කර බලන ලෙස අප ආයාචනය කරනුයේ එබැවිනි. තව දුරටත් ඔවුන්ගේ බොරු පුරාජේරු ඇසීම ප්රාතික්ෂේප කිරිමට හා එකී බොරු ප්ර්චාර අලුයම ලූ කෙළ පිඬක් සේ බැහැර කිරිමට දැන් කාලය එළඹ ඇත. 
ත්ර ස්තවාදයට එරෙහි යුද්ධය ජයගත්තේ රාජපක්ෂවරු නොවේ. සටන් බිමේ එකිනෙකා හා උරෙන් උර ගැටෙමින් සතුරා පරාජයට පත් කිරිමට කටයුතු කළ වීරෝදාර සොල්දාදුවන්ට ඔවුන්ගේ අණ දෙන නිලධාරීවරුන්ට එහි ගෞරවය හිමි විය යුතුය. තෝරා ගත් සුළු පිරිසක් නොව සන්නද්ධ සේවාවන්හි සේවයේ නිරත සෑම සියළු දෙනාම එම යුද ජයග්ර හනයේ හිමිකරුවන්ය. එය ද සිහි තබා ගනිමින් මෙම බොරුකාරයන් ට පාඩමක් ඉගැන්වීමට සූදානම් වෙමු. එය අප ඌවෙන් පටන් ගනිමු. 

2014.07.28

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 7 of 121

Fetured Themes



Party Theme Song


PopUp MP3 Player (New Window)

Leader's Theme Song


PopUp MP3 Player (New Window)
Copyright © 1946 - 2014. United National Party. Designed by Acelabs.org